Forum > Färdiga produktioner
equality - Carry on
MaxB:
--- Citat från: equality skrivet 05.08.2010, 11:44:47 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 05.08.2010, 09:29:38 ---Mysigt med gitarrplock. Såg på nån av de sidor du har på webben att du har många godsaker att lyssna på. Har lyssnat igenom en del av ditt material där och det är en hel del du gjort.
Men länken (som är i vänsterkolumnen) till Myspacesidan ser inget vidare ut. Har du sett? Kan den göras rätt?
--- Slut citat ---
Nemen, det var verkligen hyggligt att du påpekade felaktig länk! Fixat nu liksom en del otajtheter i mixen förhoppningsvis. Tack för att du lyssnade på denna och andra låtar. Jo några har det blivit och frågan är om man skall försöka få till något album... :huh:
--- Slut citat ---
Nu fungerar länken - trots att den inte är helt korrekt. B)
Om du vill - plocka bort en av fyra " / " ;)
equality:
asti: Marrow och sparrow rimmade Stills på i Suite: Judy blue eyes. Behöver nog slipas här och där och förlängas! Kanske blev den lite väl söt i tonen med alla stämmor...? Tack för ingående kommentarer. Kul!
Eko: Blev lite retroinspirerad (av Beatlestråden bl a) och försökte hitta nåt synth-ljud à la Here comes the sun. Vad skall det vara i stället? Piano? Flöjt? Hammond? Ibland blir det inte som man tänkt sig. Skära elefanter i st f de mer vardagsgrå...
SYNTH: "Fått"? :D Som en skänk från ovan? "Fått till" menar du säkert. Tackar särskilt!
MaxB: Fasen, jag ser inte det du ser hur jag än letar :huh: :o :rolleyes: men, men det verkar funka med länken nu iaf.
Eddi:
Nu hörde jag på riktigt. Jodå det ska vara violin och den får gärna vara lite sprödare än nu och flöjten i slutet får gärna vara lite tydligare (tvärflöjt) och låten får gärna vara lite längre - nu låter det som om jag klagar men det gör jag inte alls - skön låt men för kort, väldigt bra gitarrljud och bra harmisar á la Eq.
equality:
Eko:
Tack! Jo jag har beställt en violin :rolleyes: Nja, boastade synthen, elpianot (ej flöjt) och mastern samt tog något vintagefilter på sången. Tyckte det väl blev lite bättre och har inte rattat bort mig då. :rolleyes:
asti:
Det finns en låt med Crosby, Stills, Nash & Young, som heter "Carry on" på albumet "Déjà vu"! Det var den jag menade.
Den har som sagt inga likheter med din låt, men lyssna gärna på "a capella-sticket" - det är suveränt!
En av mina absoluta favoritskivor när det begav sig! Nog sagt om detta! :)
Ser fram emot vidareutvecklingen av din låt!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida