Forum > Demolåtar
Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart
Dividend:
--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2010, 02:12:39 ---Nån slags tidig kyrksång avseende melodin, känner jag. Har sångaren druckit mycket melodyne?
Jag tänkte aldrig på att jag hörde Marre? Är hon med?
--- Slut citat ---
Jag använder aldrig melodyne. Och Kornstad har mest största trolighet inte melodynat, eftersom han sjunger på gränsen till surt, dock en bit innanför, på ett ställe.
Fast bäst vet Kornstad själv.
Marre är för lågt mixad.
Eddi: skall verba på lite på kornstad (och marre)
Bacon: "With the swallows arrow flight"
On 'flight' one of the voices might be pitched differently. I will check.
Yes too many unnecessary instruemental elaborations in the verses. They will removed.
Thanks to all of you.
Marruschkka:
--- Citat från: Eddi skrivet 10.10.2010, 00:24:08 ---Oj svårt att ge nåt omdöme med de nya lurarna men jag gissar lite då. Tycker att Marre låg för lågt volymmässigt och anser att Kornis röst är lite för torr (inga lätta passusar att processa där) ge honom lite mer väta så blir också övergångarna lite mer i fas skulle jag tro ordet "swing" vid tvåtredjedelar kom ganska fel in.
--- Slut citat ---
Lite mer reverb och volymhöjningar på sina ställen, ja. Håller med.
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 10.10.2010, 03:09:01 ---Well, You know, I'll listen to anything Kornstad sings :wub:
"Will the Swallow's Arrow Fly"... "Fly" has a little clash to my ear. Not terrible, but... something... slightly off. So, if Marre is looking for criticism, that's about all I can give her... Other than that, she fits in nicely. "With the birds that always run" is particularly nice with her.
--- Slut citat ---
Thanx Juli, I did this with feeling, I love Kornstad´s voice aswell :P Hopefully it will pass, because I´m satisfied with my effort here. Though in times of melodyne both mine and Kornstad´s small missings are accepted anyway ;) It's just one word here I can ask Per to tune it down, if he thinks the same.
--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2010, 02:12:39 ---Nån slags tidig kyrksång avseende melodin, känner jag. Har sångaren druckit mycket melodyne?
Jag tänkte aldrig på att jag hörde Marre? Är hon med?
--- Slut citat ---
Johopps, jag är med :D Fast så mycket hörs det inte av det just nu, det kommer!
Kornstad har gjort ett kanonjobb med den här svårsjungna visan, oj oj..jag är impad :wub: Tack för feedback, det blir lite förändringar ju, som Per skrivit.
Divi: Du och Eminescu gör ett fint jobb tillsammans :D Älskar texterna, high class.
asti:
Vackert och bra sång på detta svårsjungna stycke! Kanske skulle velat ha lite mer dynamik.....
kpinnen:
Har inget vettigt att säga igentligen, mer än att detta var snyggt och bra utfört.
Kornstad:
Gillar detta stycket skarpt och det var riktigt kul att få sjunga.
Fast jag får ju erkänna att det var nog det klurigaste jag någonsin gett mig på i sångväg. :)
Var rätt övertygad om att jag tagit mig rejält vatten över huvudet ett tag, men efter tresiffrigt antal försök började det låta hyffsat vettigt iaf. Hatar när det är saker jag inte klarar......
Det skall inte vara ngn melodyne på detta, men däremot har jag klippt bort lite missljud och allt är inte sjunget i en tagning så det kanske är det som luras?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida