Forum > Demolåtar

Dividend, Kornstad, Maria - Deep within the forest's heart

<< < (2/16) > >>

Dividend:

--- Citat från: SYNTH skrivet 05.08.2010, 15:45:54 ---Ja din sång hoppar vi över annars inte illa hoppas
du får nån som kan lätta sin stämma till den också! ;)

--- Slut citat ---

Jag har hittat den perfekta sångaren till den här, om han tackar ja :D

--- Citat från: Tokai skrivet 05.08.2010, 18:38:05 ---Jag tycker din sång låter bra när den är i pitch, vilket dock inte händer så ofta. Men man kan höra hur du har tänkt dig sångmelodin. Och jag tycker den är fantastiskt fin. Och som så ofta med en kinesisk touch.
Finns några här som skulle kunna förgylla den fina sång. Tror nog på en manlig sångare. Har vi inte någon som är bra på musikaler, lika bra som Jöback? Jag tror det...

--- Slut citat ---

Kul att du tycker den är fantastisk och fin. Jag VET en som är lika bra som Jöback eller däromkring :D

Equality: Tack, roligt att höra

--- Citat från: 1up skrivet 06.08.2010, 13:33:10 ---Gillar titeln. Skulle passa i en liknande setting som när de är vid moderträdet i filmen Avatar.

--- Slut citat ---

Den filmen är bra! Tack!

Dividend:
Eminescu-dikt, till visa nr 4

Superbt sjunger av Kornstad, och stämmorna  av Marre går inte heller av för hackor...

Det finns smågrejer att fixa, men slänger upp för att få feed-back på den så här långt.

Kan vi kända oss nöjda? :)
/Per

Texten är skriven av Eminescu och översatt av Andrei Bantas.

Eddi:
Oj svårt att ge nåt omdöme med de nya lurarna men jag gissar lite då. Tycker att Marre låg för lågt volymmässigt och anser att Kornis röst är lite för torr (inga lätta passusar att processa där) ge honom lite mer väta så blir också övergångarna lite mer i fas skulle jag tro ordet "swing" vid tvåtredjedelar kom ganska fel in.

MaxB:
Nån slags tidig kyrksång avseende melodin, känner jag. Har sångaren druckit mycket melodyne?
Jag tänkte aldrig på att jag hörde Marre? Är hon med?

BaconMcMuffin:
Well, You know, I'll listen to anything Kornstad sings :wub:

"Will the Swallow's Arrow Fly"... "Fly" has a little clash to my ear.  Not terrible, but... something... slightly off.  So, if Marre is looking for criticism, that's about all I can give her... Other than that, she fits in nicely. "With the birds that always run" is particularly nice with her.

I'll be harsh, and say that I am not convinced that the song benefits from the almost quarter-tone like vocal movement ("Cheerful Glade", "Lithe lofty Reed", "Pond is filled").  Where the vocal movement is limited to 3 or four tones, it's okay for me.  More than the 3 or four notes, though, and I find it strange.  I say, let the orchestra take the movement and let the singers concentrate on the verse.  I  lose the meaning of the word somewhere in the middle of the notes... The feel will still be retained by the orchestra...

But, this is the opinion of someone who does not have the ear or listening experience with this type of music...  Uh... but there's also my aria experience... which I CAN say I have an ear for... So... Huh.  Yeah, I don't know where I was going with that... :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion