Forum > Demolåtar

Dividend & Åsa - Vårljuset

<< < (4/6) > >>

Ola:
En härlig mjuk visa ni har fått till
Åsa sjunger underbart. bra jobbat Åsa !
det ända som jag blir lite störd av  är taktarterna är iof lite cool och drömskt
men jag tror stycket skulle göra sig bättre av att fr/i/a/sera lite

Gott jobbat

Mvh 

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.05.2010, 21:13:10 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 18.05.2010, 03:50:55 ---Vem är Stefan Nilsson?
--- Slut citat ---

Filmmusikkompositör och pianist.

Jerusalem, Den goda viljan, Skärgårdsdoktorn, Beck, Pelle Erövraren, Så som i himmelen etc...

Det finns en samling i min hylla som heter Filmmusik: Stefan Nilsson som jag rekommenderar skarpt. Fanns tyvärr inte på Spotify.

--- Slut citat ---

Jag har lyssnat på många av dessa stycken, jag gillar inte hans musik särskilt mycket. För enkelt, sånt tar inte lång tid att skriva (för de flesta som lyssnar mycket på folkmusik o dyl och komponerar sånt).. Vackert, men... Jag gillar komplexitet (det finns ett kontrapunkt i båda mina vårvisor t ex, det hör egentligen inte hemma i "folkig musik"). Om du upplever min melodi som "krystad", så kan jag inte riktigt hålla med om det. Men smaken är ju delad... Som tur är ;)

Inte för att jag är sur nu, men inte finns det nån kontrapunktisk gitarr i dina chromelåtar ;) och jag förstår inte varför; för du vet ju (sa du på msn) vad det är:::

det finns det i mina electronica låtar ;) (dock inte jag som spelar) tex twilight:

du får gärna förklara varför?

Dividend:

--- Citat från: Guran skrivet 20.05.2010, 00:40:11 ---En härlig mjuk visa ni har fått till
Åsa sjunger underbart. bra jobbat Åsa !
det ända som jag blir lite störd av  är taktarterna är iof lite cool och drömskt
men jag tror stycket skulle göra sig bättre av att fr/i/a/sera lite

Gott jobbat

Mvh 

--- Slut citat ---

Tack Guran, det kommer en mycket bättre mix så snart som möjligt!

fr/i/a/sera betyder vad????

/Per

--- Citat från: Åsa skrivet 19.05.2010, 22:44:54 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 19.05.2010, 18:32:00 ---Tjena Åsa! Jag håller på att fila ihop ett backing-arr (?) enligt Rattlesnakes modell, så det bör vara lätt att sjunga till när jag skickar!
Om du kastar in handduken så kan du väl ändå lova mig att fortsätta nästa år? :D

(Det brukar ju dröja ett år mellan vår-visorna? :D )

--- Slut citat ---

Fila på du ;)  Det är ju takten i sig som är det svåra här, pianot var tänkt att förenkla men det kanske är så att den takten kommer att fortsätta ställa till det hela även om du gör ett enklare pianoarr? Men prova så får vi se vad som händer och sker :)  Jag brukar vara envis som en dåre men ja.. snart så anser jag mig "besegrad". Förenkla för mig nu snälla :D

--- Slut citat ---

Jag tänkte mig ett förenklat arr UTAN störande piano att sjunga till. Med markerade 1/4delar (bas) och kanske stödmelodi som violin(?) och nåt för att markera ackord  (det är vad jag antar rattle menar?)

Det måste väl vara lättare att sjunga till? :) Sen slänger jag på det på ett fixat pianospel (det är INTE perfekt nu!) och fixar reverb och nivåer... Så är vi nog klara eller jäkligt nära klara! :)

Vad tycks?

MaxB: Tack för dina åsikter!

bow35:
Opera eller Operette ballad.
Tycker den är bra som den är.
Härligt Dividend!
Härligt Åsa!

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.05.2010, 03:41:20 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.05.2010, 21:13:10 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 18.05.2010, 03:50:55 ---Vem är Stefan Nilsson?
--- Slut citat ---

Filmmusikkompositör och pianist.

Jerusalem, Den goda viljan, Skärgårdsdoktorn, Beck, Pelle Erövraren, Så som i himmelen etc...

Det finns en samling i min hylla som heter Filmmusik: Stefan Nilsson som jag rekommenderar skarpt. Fanns tyvärr inte på Spotify.

--- Slut citat ---

Jag har lyssnat på många av dessa stycken, jag gillar inte hans musik särskilt mycket. För enkelt, sånt tar inte lång tid att skriva (för de flesta som lyssnar mycket på folkmusik o dyl och komponerar sånt).. Vackert, men... Jag gillar komplexitet (det finns ett kontrapunkt i båda mina vårvisor t ex, det hör egentligen inte hemma i "folkig musik"). Om du upplever min melodi som "krystad", så kan jag inte riktigt hålla med om det. Men smaken är ju delad... Som tur är ;)

Inte för att jag är sur nu, men inte finns det nån kontrapunktisk gitarr i dina chromelåtar ;) och jag förstår inte varför; för du vet ju (sa du på msn) vad det är:::

det finns det i mina electronica låtar ;) (dock inte jag som spelar) tex twilight:

du får gärna förklara varför?

--- Slut citat ---
Visst kan det vara passande med komplexitet i vissa fall. Den typen av komplexitet som kontrapunkt ger hör helt enkelt inte hemma i Chrome-låtar. Det är inte självändamål att ha med det i en låt bara för att det går eller för att man vet vad det är. Tveksamt om det hör hemma i denna vårvisa heller.  ;) (Enligt mig)

Om det sedan är enkelt eller inte att skriva det som Stefan Nilsson gör bryr jag mig inte om. Jag gillar det, du frågade vem det var, jag svarade. Typ. Piece.

:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion