Forum > Demolåtar
Dividend & Åsa - Vårljuset
equality:
Har inte läst de andra kommentarerna ordentligt men att det skevar i tajmingen mellan sång och pianokomp har ju redan framgått och hur det med rattlets metod ska åtgärdas. Det funkar klart bättre efter flöjtsolot. Melodi, sång och pianokomp är i sig jättebra. När allt sitter blir det klart en "saver". Försök modulera flöjtens velocity något då den blir onödigt starkt på slutet. På't igen, det blir jättebra!
Dividend:
--- Citat från: Wernborg skrivet 20.05.2010, 18:40:47 ---Visst kan det vara passande med komplexitet i vissa fall. Den typen av komplexitet som kontrapunkt ger hör helt enkelt inte hemma i Chrome-låtar. Det är inte självändamål att ha med det i en låt bara för att det går eller för att man vet vad det är. Tveksamt om det hör hemma i denna vårvisa heller. ;) (Enligt mig)
--- Slut citat ---
Nej jag skriver ju ovan att det inte hör hemma i visor egentligen. Era chromelåtar hade varit intressantare med lite sånt ibland, men jag vet ju att emu gillar "less is more" (som han brukar säga, och det är inget fel med det!) Jag gillar ju chrome-låtarna väldans (oftast), så no problemo på det viset.
Jag bara mest undrade :)
Dividend:
--- Citat från: bow35 skrivet 20.05.2010, 04:00:26 ---Opera eller Operette ballad.
Tycker den är bra som den är.
Härligt Dividend!
Härligt Åsa!
--- Slut citat ---
Tack Henrik. Men det blir lite mer jobb på denna iaf. Kul att du ser potentialen här, liksom plinka och andra har nämnt :)
--- Citat från: equality skrivet 20.05.2010, 21:56:25 ---Har inte läst de andra kommentarerna ordentligt men att det skevar i tajmingen mellan sång och pianokomp har ju redan framgått och hur det med rattlets metod ska åtgärdas. Det funkar klart bättre efter flöjtsolot. Melodi, sång och pianokomp är i sig jättebra. När allt sitter blir det klart en "saver". Försök modulera flöjtens velocity något då den blir onödigt starkt på slutet. På't igen, det blir jättebra!
--- Slut citat ---
Vi skall på't igen! Men jag undrar om jag hinner till helgen.. Mycket som händer. Men senast helgen därpå!
Tack!
Dividend:
--- Citat från: Guran skrivet 20.05.2010, 00:40:11 ---men jag tror stycket skulle göra sig bättre av att fr/i/a/sera lite
--- Slut citat ---
frasera? Fraseringar på pianot menar du??
Ola:
--- Citat från: Dividend skrivet 21.05.2010, 00:36:53 ---
--- Citat från: Guran skrivet 20.05.2010, 00:40:11 ---men jag tror stycket skulle göra sig bättre av att fr/i/a/sera lite
--- Slut citat ---
frasera? Fraseringar på pianot menar du??
--- Slut citat ---
Ja ungf "typ" för att ge musiken lite mer luft och tydligare rytm
vet inte om det funkar men det är bara ett tips
frisera/frasera
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida