Forum > Demolåtar

Dividend & Åsa - Vårljuset

<< < (3/6) > >>

Dividend:
Tack Asti, för vettiga synpunkter, och jag håller med om allt ! (Fågelkvittret kan väl sänkas nån db :D )

Plinka: Jäpp, så är det! :)

egget: Tack för synpunkter! (Jag tror på en annan lösning dock! ;) )

Stolle: Helt korrekt! Tack för iakttagelsen!

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 17.05.2010, 22:06:56 ---Hej på er! Nej jag är som sagt inte nöjd med sången.. och ja, det är jättesvårt att sjunga den med den rytm som är. Jag har slitit mitt hår och blir inte nöjd och nu är pianot pålagt i efterhand på tidigare version som låg uppe ett tag. Jag har lovat prova igen, men fixar jag det inte så kastar jag in handduken, ibland får man ge upp om det blir för svårt - man vill ju vara nöjd.. Tror också på att pianot skulle ha färre toner, jag hade önskat ett enkelt finstämt piano i den här. Nu blev det vääldigt mycket piano. Krasslig nu och MASSA annat att lägga musiktiden på så mina nya försök kommer att dröja ett tag :) Men jag ska försöka, absolut!

--- Slut citat ---

Tjena Åsa! Jag håller på att fila ihop ett backing-arr (?) enligt Rattlesnakes modell, så det bör vara lätt att sjunga till när jag skickar!
Om du kastar in handduken så kan du väl ändå lova mig att fortsätta nästa år? :D

(Det brukar ju dröja ett år mellan vår-visorna? :D )

MaxB:
Vackert på flera sätt.
Flöjtisten snubblar mot mikrofonen 162-165 sekunder in i stycket. Sänk volymen eller velocityn på dessa toner.
Sången ska vara närmare - inte som här - inbäddad i ett stort reverb. Jag tycker pianot spelas vackert (men diskantfattigt). Jag uppfattar att det är svårt att haka, på för Åsa. Går det att göra en enklare mix med enklare/renare pianospel som Åsa kan sjunga mot? Kanske är en bra idé?

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 18.05.2010, 03:50:55 ---Vem är Stefan Nilsson?
--- Slut citat ---

Filmmusikkompositör och pianist.

Jerusalem, Den goda viljan, Skärgårdsdoktorn, Beck, Pelle Erövraren, Så som i himmelen etc...

Det finns en samling i min hylla som heter Filmmusik: Stefan Nilsson som jag rekommenderar skarpt. Fanns tyvärr inte på Spotify.

Åsa:

--- Citat från: Dividend skrivet 19.05.2010, 18:32:00 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 17.05.2010, 22:06:56 ---Hej på er! Nej jag är som sagt inte nöjd med sången.. och ja, det är jättesvårt att sjunga den med den rytm som är. Jag har slitit mitt hår och blir inte nöjd och nu är pianot pålagt i efterhand på tidigare version som låg uppe ett tag. Jag har lovat prova igen, men fixar jag det inte så kastar jag in handduken, ibland får man ge upp om det blir för svårt - man vill ju vara nöjd.. Tror också på att pianot skulle ha färre toner, jag hade önskat ett enkelt finstämt piano i den här. Nu blev det vääldigt mycket piano. Krasslig nu och MASSA annat att lägga musiktiden på så mina nya försök kommer att dröja ett tag :) Men jag ska försöka, absolut!

--- Slut citat ---

Tjena Åsa! Jag håller på att fila ihop ett backing-arr (?) enligt Rattlesnakes modell, så det bör vara lätt att sjunga till när jag skickar!
Om du kastar in handduken så kan du väl ändå lova mig att fortsätta nästa år? :D

(Det brukar ju dröja ett år mellan vår-visorna? :D )

--- Slut citat ---

Fila på du ;)  Det är ju takten i sig som är det svåra här, pianot var tänkt att förenkla men det kanske är så att den takten kommer att fortsätta ställa till det hela även om du gör ett enklare pianoarr? Men prova så får vi se vad som händer och sker :)  Jag brukar vara envis som en dåre men ja.. snart så anser jag mig "besegrad". Förenkla för mig nu snälla :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion