Forum > Demolåtar
Gurano goes Africa - and back
Gurano:
--- Citat från: egghuvud skrivet 18.05.2010, 13:33:51 ---Pjaa.. inte så illa. Hade nog tänkt mig att det skulle låta mer afrikanskt. Tycker inte beatet är så Soukousinspirerat som de skulle kunna vara. Kan du inte försöka få till den där svängiga calypsobaktakten. nu känns det mer som Jazzrock eller lite funkigt rock sådär. Skulle vilja haft gitarren mindre distad också. Cool musik soukous, svårt att spela däremot. Både på trummor och gitarr. Tycker den har potential ändå. :)
--- Slut citat ---
Så är det - det blir mindre och mindre soukous ju mer jag håller på! :)
Får se var jag landar...jag dansar å låten för.
Ska fundera på ljudet, bas ska till å trummor ska med stor sannolikhet ändras.
Ha det gott
Gurano
Gurano:
Ujuj Ujuj Uj :wacko: :unsure: :D
Nu blev det visst en syntetisk soukous a la Gurano - bas saknas fortfarande. Synthen ska nog/bör nog sänkas tror jag.
Version 3 (finns oxå i trådhuvudet)
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/GuranoGoesAfricaB.mp3[/mp3]
bow35:
Har ett förslag: Alla lägger på varsin afrikansk chant, så blir det likt ett skådespel. Jag börjar med fyra fyror:
Version 2 + bow
[mp3=200,20,0,center]http://www.henriklarssonbauman.com/musik/GuranoGoesAfricaAbow.mp3[/mp3]
Eddi:
Med stor risk för att bli betraktad som bakåtsträvare här så vill jag nog mena att mänskligheten inte är mogen för detta på ännu 5 år typ. Visst det går inte ihop riktigt men som sagt om 5 år tror jag att detta är högvilt - inte idag riktigt.
Gurano:
--- Citat från: Eko skrivet 19.05.2010, 00:42:16 ---Med stor risk för att bli betraktad som bakåtsträvare här så vill jag nog mena att mänskligheten inte är mogen för detta på ännu 5 år typ. Visst det går inte ihop riktigt men som sagt om 5 år tror jag att detta är högvilt - inte idag riktigt.
--- Slut citat ---
Jag vet inte om du menar bara mina bidrag eller mina bidrag flankerade av Bow35 - men jag antar att det är min musik du menar. Det är i så fall första gången som jag är före min tid :D
Då vet jag att jag är både hip och inne år 2015, hehe
--- Citat från: bow35 skrivet 18.05.2010, 21:34:40 ---Har ett förslag: Alla lägger på varsin afrikansk chant, så blir det likt ett skådespel.
--- Slut citat ---
Kul idé men inte riktigt vad jag hade tänkt mig - tack i alla fall
Ha de
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida