Forum > Demolåtar

Gurano goes Africa - and back

(1/5) > >>

Gurano:
Hejsan!
Efter långhelgen på landet blev jag lite sugen på afrikansk musik - så jag gjorde detta grova utkast till lite Soukousinspirerad musik - vet inte om jag lyckades? men jag tycker att den tuggar på, på samma malande, enformiga sätt som sådan musik ibland gör.

Jag tar gärna emot synpunkter, men detta är som sagt ett mycket tidigt stadium. Bas ska jag lägga till och ev blås.
MEN jag skulle tycka det var skitkul utifall någon vill sjunga lite glada afro-toner!!

Ha det gott
Gurano

Version 3
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/GuranoGoesAfricaB.mp3[/mp3]

MaxB:
Gung gung! Glad och trevlig musik att lyssna på på åkrarna i solens sken.
Plocka fram mer afro-rytm-loopar och lägg in i låten. Finns nog massor av rytminstrument som passar för att pumpa vidare på de här rytmerna. Ser fram mot basspeleet. Finns mer än ett sätt att spela bas på och det är kul att leka fram något som passar sån här musik. Basen har ju en central roll, så jag ser fram mot fortsatt arbete och nya versioner av låten.

Gurano:
Tackar!
Jo jag hade tänkt mera afrorytmer av olika slag. Basen ser jag som en liten utmaning då jag inte är särskilt bra på instrumentet, men det kommer :)

Jag hoppas på svängig sång - det måste oxå till annars haltar idén (men tyvärr suger jag själv på sång  <_<)

Ha det gott
Gurano

Plinka:
Spännande! Tycker att du har en bra grund här att jobba vidare med. För att det ska kännas afrikanskt skulle jag vilja ha lite mer jord under fötterna, och där kommer bla det här med basen in, samt kanske afrikanska trätrummor med buffelskinn(?) eller liknande, samt kanske jobba lite med eq´n så att du lyfter fram ännu mer jordnära frekvenser. Jobba vidare, man blir glad och sprallig av detta!

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 17.05.2010, 21:07:59 ---...skulle jag vilja ha lite mer jord under fötterna...

--- Slut citat ---

Precis vad jag har därute på prärien, jord under fötterna.  :rolleyes:

Drygt 120 nya staketstolpar (en pall) är på plats i jorden. Närmare 700 meter hittills.

--- Citera ---Basen ser jag som en liten utmaning då jag inte är särskilt bra på instrumentet, men det kommer
--- Slut citat ---
Det du säger om basen känner jag igen. Har många gånger försökt att få till ett gung i såväl reggae som ska-musik och har mycket kvar att lära mig. Det kräver en del men är samtidigt intressant att lära sig mer.

Go Gurano go!  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion