Forum > Demolåtar

Gurano goes Africa - and back

<< < (4/5) > >>

MaxB:
Hör inte nån bas i nya versionen...

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.05.2010, 18:54:28 ---Hör inte nån bas i nya versionen...

--- Slut citat ---
Nä det är rätt å riktigt! Hade du hört någon så hade jag blivit orolig ;)
men en synth finns i alla fall :D

Som jag skrev så.....
--- Citat från: Gurano skrivet 18.05.2010, 19:53:37 ---Ujuj Ujuj Uj  :wacko: :unsure: :D
Nu blev det visst en syntetisk soukous a la Gurano - bas saknas fortfarande. Synthen ska nog/bör nog sänkas tror jag.

--- Slut citat ---

Men jag lägger nog en bas ikväll - ha det gott

Gurano

Gurano:
Hoppsan!
Soukous-inslaget minskade visst lite. Har lagt på en snabbt spelad bas som tuggar på - i mina öron rätt meditativt. Saknar själv lite bra sång...så om någon känner sig hågad är välkommen att prova :)

Har dåliga lurar - hur e mixen i version 3?

Ha det gott
Gurano

Wernborg:

--- Citat från: Gurano skrivet 19.05.2010, 22:39:17 ---Har dåliga lurar - hur e mixen i version 3?

--- Slut citat ---

Lite hårt komprimerad tycker jag. Pumpar lite osnyggt om trummorna framför allt. Elgitarren har ett ganska ofokuserat ljud. Låter som en mindre lyckad uppmikning. Hur är det gjort?

Tycker att basen spelar för mycket jazz för att bli afro. Kanske en eller ett par fraser som upprepas?

Gurano:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.05.2010, 23:40:58 ---Lite hårt komprimerad tycker jag. Pumpar lite osnyggt om trummorna framför allt. Elgitarren har ett ganska ofokuserat ljud. Låter som en mindre lyckad uppmikning. Hur är det gjort?
Tycker att basen spelar för mycket jazz för att bli afro. Kanske en eller ett par fraser som upprepas?

--- Slut citat ---
Kan nog hålla med om komprimeringen - är nu ändrad lite grann!
När du nämner elguran så vet jag inte om du menar kompet eller sologuran - - men samtliga guror är direktlajnade in i mitt externa ljudkort.

Det är nog så att låten har bytt bana från soukous till mera jazz. Därför ändrade jag tidigare i huvudet till Gurano goes Africa - and back :)

Ha det gott
GuRaNo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion