Forum > Färdiga produktioner
Toby - Heatwave
Toby:
--- Citat från: Tokai skrivet 15.05.2007, 18:10:18 ---Ingenting av det jag skrev att det låter "platt" eller "gammalt" (dåligt uttryck) var menat som något negativt. Eftersom jag tycker att låten som sådan känns rätt mycket 60-tal trodde jag att du gjort soundet medvetet nästan lite mono, "platt", endimensionellt, för att efterlikna soundet på plattorna från förr. Tycker att det påminner om en låt som heter Cool jerk. Men så var tydligen inte din tanke. (Det var å andra sidan fel av mig att börja pladdra om att andra inspelningar från den tiden, som en jämförelse, inte lät platta, vet inte varför - pga lördagsgodis antagligen). Det spelar egentligen ingen roll eftersom låten är kalas hur som helst! :D
--- Slut citat ---
Lördagsgodis är gott! :lol: Ok, jag förstår dig bättre nu. Cool jerk vet jag däremot inte vad det är för låt?
Tack för dina öron!
Mvh
Toby
Larsson:
skönt & lätt sväng,som man blir glad utav
och sticket sitter som gjutet,med fågel kvitter & 60-tals psykadeliska harmonier!
snyggt jobbat :)
Tokai:
Inte för att det har någon betydelse, men eftersom du frågade:
Wikipedia skriver:
"Cool Jerk is a popular song written by Donald Storball and originally performed by The Capitols. Released in 1966, it reached the number two position on the American R&B chart and number seven on the pop chart. The backing track for this song was actually recorded (secretly) by motowns on house band The Funk Brothers. The Go-Gos, Todd Rundgren, and The Creation (band) have covered the song. A popular cover was also performed by Uncle Frank in the movie Home Alone 2"
Toby:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 20.05.2007, 12:09:32 ---Hur bra som helst!
Vad är det för trummor?
Det enda negativa är att låten är något för lång..
--- Slut citat ---
Tackar och bugar Fredrik! Den blev inte kortare än så här. :)
Trummorna är EZ.
Mvh
Toby
Toby:
--- Citat från: Wernborg skrivet 20.05.2007, 22:19:17 ---Kanonbra. Men håller med Fredrik om att den är för lång.
Snygg stämsång. Gillar gitarrhooken, den gör hela låten tycker jag.
Bra!!
--- Slut citat ---
--- Citat från: Larsson skrivet 23.05.2007, 08:23:48 ---skönt & lätt sväng,som man blir glad utav
och sticket sitter som gjutet,med fågel kvitter & 60-tals psykadeliska harmonier!
snyggt jobbat :)
--- Slut citat ---
--- Citat från: Tokai skrivet 23.05.2007, 18:59:10 ---Inte för att det har någon betydelse, men eftersom du frågade:
Wikipedia skriver:
"Cool Jerk is a popular song written by Donald Storball and originally performed by The Capitols. Released in 1966, it reached the number two position on the American R&B chart and number seven on the pop chart. The backing track for this song was actually recorded (secretly) by motowns on house band The Funk Brothers. The Go-Gos, Todd Rundgren, and The Creation (band) have covered the song. A popular cover was also performed by Uncle Frank in the movie Home Alone 2"
--- Slut citat ---
Wernborg: Gitarrhooken har väl en viss betydelse.
Larsson: Jag blir glad över att du blir glad. Jodå 60-tals psykedelia finns att ta av.
Tokai: Får lyssna på den där låten någon gång. Tack för att du tog dig tid att förklara.
Tack alla tre för fin feedback! :)
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida