Forum > Färdiga produktioner
Toby - Heatwave
Toby:
--- Citat från: 1up skrivet 14.05.2007, 18:33:11 ---Gillar sången och refrängen. Skönt groove. Tyckte låten behövde mer topp, efter Yllets master känns det inte så längre. Sweet sound B)
--- Slut citat ---
Yllet har gjort ett riktigt bra jobb! Först efter hans mastering förstod jag vad jag inte hört innan. Alltid lär man sig något.
Tack för din feedback och att du gillar groovet!
Mvh
Toby
Toby:
--- Citat från: Dividend skrivet 15.05.2007, 12:12:48 ---Bra låt. Lyssnar nu, till versen skulle både passa glad och sorglig text öh. men refrängen och textengör en glad.
Samtidigt tycker jag det är lite tråkigt, kräver kanske några genomlyssningar till, för det finns nåt där. Många influenser här.....
Bra sång, och basen spielt sehr gut!
Återkommer om jag kommer på mer...
--- Slut citat ---
Kul att du som är inne på den mer nyklassisk musikgenren viljat lyssna! :) Jo det finns säkert en hel del influenser här. Influenser jag inte kan sätta fingeret på tyvärr. Kul att du gillar låten fast den är lite tråkig. :P Är väldigt glad för din feedback iallafall.
Tack!
Mvh
Toby
Fredrik Karlsson:
Hur bra som helst!
Vad är det för trummor?
Det enda negativa är att låten är något för lång..
Wernborg:
Kanonbra. Men håller med Fredrik om att den är för lång.
Snygg stämsång. Gillar gitarrhooken, den gör hela låten tycker jag.
Bra!!
Toby:
--- Citat från: mahan skrivet 15.05.2007, 13:20:41 ---Jyapp!
Resenserar version 2.
Grymt mycket bättre hela rasket, nu har vi fått alla uppträdsande i samma rum :)
Tambourinen har oxå hittat sin plats. Stämmorna kunde fortfarande lite breddas.
Fortfarande lite störande ess-ljud tex vid 1:18-1:29 "Counting stars and nearby moons...".
Efter 1:37 skulle jag sätta mer chorus o lite rev på rhodes pianot och få det lite vintagemässigt att flyta omkring i mixen.
Vet int om den distade fågeln efter breaket vid 2:28 ska vara där, "let the rabbit go home"? hmmmm... Tycker nog faktiskt att ni kunde låta fågeln oxå go home... :D
Vid 3:45, är det tepannan som kokar eller är det fortfarande fågeln som spökar? Tycker att det soundet oxå kunde tas bort som störande.
Ett jäkla snyggt jobb har ni gjort, gäller både Toby och Yllet! :)
Jag skulle anse detta färdigt men alltid kan man ju ....
h. Johan
--- Slut citat ---
Skönt att du tyckte det blev bättre! :D Tamburinen flyttade jag en aning. Texten är "Counting stars and airballoons... Den distade fågeln har jag spelat in med mobilen i Thailand. Don´t touch it! Det andra du hör är cikador inspelade i djungeln. Dooooon´t touch it! :D
Tack för din lyssning!
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida