Forum > Färdiga produktioner
Toby - Heatwave
perrra:
Diggar detta =)
Lättlyssnat och nu kanske folk kan komma till insyn lite mer hur viktigt det egentligen är med master på en låt =)
Mkt folk förstår inte vikten av mastring.. sjuk skillnad på omastrade och mastrade =)
Men till låten då .. jag tycker det är riktigt nice stuk på denna.. och som sagt lättlyssnat ja.. bra helt enkelt.. kan inte tillägga nåt för jag tycker den sitter nu faktiskt :)
/Perrra
Toby:
Tack Perra och kul att du diggar! Jo, det här med mastering är ju inte så dumt. :) En konstart i sig.
Ha det bra!
Mvh
Toby
Harmonica mike:
Tjena Tobbe.
Lyssnar på Yllets senaste mastering,sidan 2..I min lyssning så låter det bra.Undrar dock hur det skulle låtit med ett litet/mellan stort rums reverb på mastern? Med ett häng runt 4-6%...Huruvida det skulle tillföra nåt vet jag inte..Mina egna tankar som sagt...Låten är bra och låter klar(med undantag av mina funderingar)så det är väl bara att köra hårt.
Mvh
Micael
tsmalmbe:
Ja, kanske lite torrt. Masterreverb - ingen dålig idé.
Instrumentellt saknar jag ett aggressivt organ, som skulle spotta på lyssnaren på vissa ställen.
Sen avskyr jag när körer är mixade dead-mono. Fyller ut och slåss i mitten
Annars: Soundmässigt kompetent. Låter proffsigt. Trumfillsen lite .. stela på sina ställen.
Toby:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.06.2007, 09:21:44 ---Tjena Tobbe.
Lyssnar på Yllets senaste mastering,sidan 2..I min lyssning så låter det bra.Undrar dock hur det skulle låtit med ett litet/mellan stort rums reverb på mastern? Med ett häng runt 4-6%...Huruvida det skulle tillföra nåt vet jag inte..Mina egna tankar som sagt...Låten är bra och låter klar(med undantag av mina funderingar)så det är väl bara att köra hårt.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Kul att du lyssnat på mastern. Ja, jag undrar hur dina tankar skulle låta.....
tack för dina öron!
Mvh
T
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 04.06.2007, 13:17:18 ---Ja, kanske lite torrt. Masterreverb - ingen dålig idé.
Instrumentellt saknar jag ett aggressivt organ, som skulle spotta på lyssnaren på vissa ställen.
Sen avskyr jag när körer är mixade dead-mono. Fyller ut och slåss i mitten
Annars: Soundmässigt kompetent. Låter proffsigt. Trumfillsen lite .. stela på sina ställen.
--- Slut citat ---
Körern är inte mixade "dead-mono". Dom ligger 50-50. Jag avskyr när folk inte kan lyssna ordentligt... :lol:
Annars tackar jag för din lyssning och dina åsikter.
Mvh
Toby
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida