Forum > Demolåtar
Jonnerstone - Electrobohemique
Eddi:
:D det blev ju lite kul faktiskt. Inte alls den melodin jag hade i huvudet men det funkar lika bra minst sagt.
jonnerstone:
--- Citat från: MaxB skrivet 04.05.2010, 00:55:06 ---Sångmelodi-idé i mittenpartiet med Ekos text. Alltså det är inte min röst utan sångmelodin som låter bekant i det här sammanhanget, skulle egentligen sjungas på skånska. ;)
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/Electrobohemique_MaxB_songidea.mp3[/mp3]
Running to the outside
Leaving things behind
Searching for the true side
Of everything in my mind
Tender gives a meaning
Always lose control
Life is just a scheming (vad nu det är)
Adjusting to the poll
Don’t shout my face off
It would be depredating (vad nu det är)
I need it to get rough
Not to suffocating
All is in a state of instant chock
If you can’t move the stone
Don’t you try with all the rock
It never moves alone
--- Slut citat ---
Jo det var ju lite kul. Modigt av dig att försöka trycka in ytterligare en melodi där :)
Dock var väl detta inget som jag gick igång på direkt. För mig så förstör det lite av den där känslan av desperation som jag ville komma åt. Men +1 för ansatsen.
(om du skulle vilja ha en version med din sång så skicka sångspåren så kan jag mixa in det utan leadljudet som stör som vi kan länka till i tråden sen.....om du vill :))
Än så länge är jag inte övertygad om att låten behöver sång :)
Tack Max!!
Micke
egghuvud:
Tja inte så illa. Kändes som ett lite långt intro. Om mixen har jag inte så mycket att tillägga. Det låter färdigt i mina öron. JAg hör ingen sångmelodi direkt. Tycker att den funkar instrumentalt. Sådan här musik är lite humörsmusik för mig. Måste känna att jag har lust att föja med in i ljudlandskapet, annars blir jag lätt rastlös. Idag blev jag lite rastlös och längtade efter något som inte hörde hemma i den annars vackra produktionen. :)
MaxB:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.05.2010, 15:02:02 ---Jo det var ju lite kul. Modigt av dig att försöka trycka in ytterligare en melodi där :)
Dock var väl detta inget som jag gick igång på direkt. För mig så förstör det lite av den där känslan av desperation som jag ville komma åt. Men +1 för ansatsen.
(om du skulle vilja ha en version med din sång så skicka sångspåren så kan jag mixa in det utan leadljudet som stör som vi kan länka till i tråden sen.....om du vill :))
--- Slut citat ---
Hell no, not me! B)
Jag kom bara på att lite skånska och "Kvicksand" å sånt där, låg ganska nära den här fallande sångmelodin...
BaconMcMuffin:
Nice work, Jonnerstone! You have created a great mood here. But, you know... I say that there's always room for vocals! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida