Forum > Demolåtar
Jonnerstone - Electrobohemique
Larsson:
skön musik, inte så lite dataspels feeling
synth basen kunde gärna få lite botten bortskuret & sedan hölas upp lite
för att ta fram pulsen lite bättre, lite luft i mellan registret skulle ge bra karaktär på detta tänker jag
alltså hängmatta eq på mastern
om man nu ska försöka vara konstruktiv dårå, men det funka som det är redan
nu måste jag lyssna på maxb´s version :)
(edit)
bra feel maxb, skön teatralisk desperation i rösten! ;)
jonnerstone:
--- Citat från: egghuvud skrivet 04.05.2010, 15:20:41 ---Tja inte så illa. Kändes som ett lite långt intro. Om mixen har jag inte så mycket att tillägga. Det låter färdigt i mina öron. JAg hör ingen sångmelodi direkt. Tycker att den funkar instrumentalt. Sådan här musik är lite humörsmusik för mig. Måste känna att jag har lust att föja med in i ljudlandskapet, annars blir jag lätt rastlös. Idag blev jag lite rastlös och längtade efter något som inte hörde hemma i den annars vackra produktionen. :)
--- Slut citat ---
Tjo!!
Tack för input!!
Jag tycker introt e för kort :lol:
Har fått lite gitarrer av Wernis nu som jag vid tillfälle ska lyssna igenom och se vad dom kan ställa till med. Det kanske blir det där lilla något som du eftersökte. Ska spela in en snutt av min son när han e ledsen/arg också och lägga in efter första trumpartiet...för att lite förstärka frustrationskänlsan. Men han vägrar ju bli arg eller ledsen :angry: :lol:
Tack
Micke
--- Citat från: MaxB skrivet 04.05.2010, 18:07:38 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 04.05.2010, 15:02:02 ---Jo det var ju lite kul. Modigt av dig att försöka trycka in ytterligare en melodi där :)
Dock var väl detta inget som jag gick igång på direkt. För mig så förstör det lite av den där känslan av desperation som jag ville komma åt. Men +1 för ansatsen.
(om du skulle vilja ha en version med din sång så skicka sångspåren så kan jag mixa in det utan leadljudet som stör som vi kan länka till i tråden sen.....om du vill :))
--- Slut citat ---
Hell no, not me! B)
Jag kom bara på att lite skånska och "Kvicksand" å sånt där, låg ganska nära den här fallande sångmelodin...
--- Slut citat ---
Jag förstår din tanke :) :wub:
.....och du....tack för att du bryr dig och lägger ner tid ( Eko också)....det är den bästa kritik man kan få
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 04.05.2010, 20:27:19 ---Nice work, Jonnerstone! You have created a great mood here. But, you know... I say that there's always room for vocals! ;)
--- Slut citat ---
Thank you!! :wub:
And as a singer I totally agree with your statement :D. But this particularly song came to life for that reason that my docktor had given me orders not sing for a while and to rest my voice. So I feel that if I do sing on this one....the song will somehow loose it's meaning to me..........does this make any sence at all????
Thanks for listening :wub:
Micke
--- Citat från: Larsson skrivet 04.05.2010, 23:21:50 ---skön musik, inte så lite dataspels feeling
synth basen kunde gärna få lite botten bortskuret & sedan hölas upp lite
för att ta fram pulsen lite bättre, lite luft i mellan registret skulle ge bra karaktär på detta tänker jag
alltså hängmatta eq på mastern
om man nu ska försöka vara konstruktiv dårå, men det funka som det är redan
nu måste jag lyssna på maxb´s version :)
(edit)
bra feel maxb, skön teatralisk desperation i rösten! ;)
--- Slut citat ---
Tack för bra input.
Ja som det verkar nu så kommer jag gå över den här ett par varv till.....tar med mig dina råd!!
Dataspels musik e coolt :D
Micke
clavinova:
Nu kom jag på vad det liknande med MaxB's sång, Kvicksand med Biscuit Barney! :)
Dividend:
Bra jobbat, J.
Mycket intressant. Lite sång på det här så
kruSHka69:
Hmmm... de flesta verkar vilja ha sång på.
Själv tycker jag du gjort musik som håller utan sång.
Kan inte heller "höra" var sången skulle få plats.
Har du fler låtar i samma stuk på lager? :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida