Forum > Färdiga produktioner
1up-The Golden Hare
Harmonica mike:
Tjena.
Helt klart bättre,nu både "ser" och hör jag orkestern där den sitter i konsertsalen.Snyggt!
Kvar att göra enligt min mening då..Lägg ett litet rumsreverb på mastern och låt det få lite svans,nånstans kring 5-10%..Det skulle sitta gjutet.
Mvh
Micael
1up:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.05.2007, 15:25:02 ---Tjena.
Helt klart bättre,nu både "ser" och hör jag orkestern där den sitter i konsertsalen.Snyggt!
Kvar att göra enligt min mening då..Lägg ett litet rumsreverb på mastern och låt det få lite svans,nånstans kring 5-10%..Det skulle sitta gjutet.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jamen så trevligt då! :)
Mmm. Det är en god idé! Du har förstås hört att sluttonen inte ekar ut fint utan dör rätt tvärt. Version 3 kommer. :)
Harmonica mike:
--- Citat från: 1up skrivet 14.05.2007, 01:01:55 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.05.2007, 15:25:02 ---Tjena.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jamen så trevligt då! :)
Mmm. Det är en god idé! Du har förstås hört att sluttonen inte ekar ut fint utan dör rätt tvärt. Version 3 kommer. :)
--- Slut citat ---
Precis 1up.För att det ska bli seven up,så behövs det lite reverb svans över hela prodden.Då är du hemma med mixen,enligt mig då..Andra kan ju ha andra synpunkter..Väntar på 3:an med spänning.
Mvh
Micael
1up:
Jättekul du följer upp låten, HM! :)
Nu är verre 3 här! Låten har blivit mjukare och mjukare i tonen tack vare rymdklangen. Saknar kanske lite attack, men denna kostym passar nog haren bättre trots allt.
Låtlänk i första posten. :)
Harmonica mike:
Jajje män..Där satt den.Nu njuter jag av ditt verk.Ska man vara petig,så skulle det gå att panorera vissa delar och lägga dom svagt stereo förskjutet..Inte nödvändigt dock - bara en tanke då jag lyssnar i lurarna nu..Om du anammar det,så tänk på att balansera upp det frevkvens mässigt - så att inte mixen börjar luta.
Verre 3 håller för en save!
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida