Forum > Färdiga produktioner
1up-The Golden Hare
1up:
Ett klassiskt stycke, söker konstruktiv kritik på mixen, på arret främst, dvs. för basigt, för mkt diskant mm? Vilka är de största problemområdena jag bör justera?
Låten kommer finnas med på skivan jag släpper i sommar. I digital eller i fysisk form beroende på intresse. Inriktingen är klassiskt/filmmusik/ambient i lugnare tempo med utblickar i bl a afrikanska ur-rhytmer. Musik gjord med känsla.
Det går bra att anmäla intresse för skivan här i denna tråd så skriver jag upp dig på en intresselista. :) Tidigare mycket uppskattade "Valley of Clovers" kommer finnas med. Längd någonstans mellan 30-60 min. 15 min är gjorda.
Kram,
Daniel
mahan:
Ojjaa 1up
Början lite trevande men vid 1:32 kör det igång. Fin melodi, får lite julfeelis. Du har fått stråkarna mycket levande, dynamiska, like that. Jäkla snyggt. Skulle gärna höra detta alster i olika utrymmen, nu spelar dom i en mindre salong, men hur skulle det låta i en stor konsertsal.
Snyggt arr, många fina detaljer, glockenspiel och piccolo. :)
Laikit!
h. Johan
EDIT: glömde ju, sätt mig på intresselistan för den "fysiska "plattan :)
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 10.05.2007, 01:16:07 ---Ojjaa 1up
Början lite trevande men vid 1:32 kör det igång. Fin melodi, får lite julfeelis. Du har fått stråkarna mycket levande, dynamiska, like that. Jäkla snyggt. Skulle gärna höra detta alster i olika utrymmen, nu spelar dom i en mindre salong, men hur skulle det låta i en stor konsertsal.
Snyggt arr, många fina detaljer, glockenspiel och piccolo. :)
Laikit!
h. Johan
EDIT: glömde ju, sätt mig på intresselistan för den "fysiska "plattan :)
--- Slut citat ---
:D:D:D:D kul du gillar! Inspirerar massor!
Tackar hjärtligast för intresseanmälan! Du är uppskriven. :)
mm kul du hade glädje av detaljerna! Försökte jobba så att få en lite mer "större" låt, dvs. genom många olika instruments olika uttryck. Låten växte fram redan för 8 år sedan, men har gjort förbättringar allteftersom och nu är ljuden vettiga för att göra den rättvisa. :)
Harmonica mike:
Mycket vackert 1up.
Till mixen då. Kanske skulle du lagt ett större rums reverb på mastern för att dra det mera mot konsertsal.Alternativt jobbat lite med olika reverb för att flytta runt orkestern i diket.Nu låter det som alla sitter alldeles bredvid varandra,och det är lite synd på en sån fin komposition.Prova å reverba lite på vissa delar,mest rumsljud då med varierande längd.Det skulle sitta perrens tror jag.Tänk symfoniorkester.Se dom framför dig hur dom sitter i för hållande till varandra.De starkaste instrumenten(de som låter mest)längst bak i konsertsalen.De ensamma och svagaste längst fram.Med reverb så kan du åstadkomma detta.Då är ditt verk klart i mina öron och vi får ytterligare en mycket duktig klassisk kompositör här på forumet tillsammans med Dividend.
Mvh
Micael
1up:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 10.05.2007, 10:38:59 ---Mycket vackert 1up.
Till mixen då. Kanske skulle du lagt ett större rums reverb på mastern för att dra det mera mot konsertsal.Alternativt jobbat lite med olika reverb för att flytta runt orkestern i diket.Nu låter det som alla sitter alldeles bredvid varandra,och det är lite synd på en sån fin komposition.Prova å reverba lite på vissa delar,mest rumsljud då med varierande längd.Det skulle sitta perrens tror jag.Tänk symfoniorkester.Se dom framför dig hur dom sitter i för hållande till varandra.De starkaste instrumenten(de som låter mest)längst bak i konsertsalen.De ensamma och svagaste längst fram.Med reverb så kan du åstadkomma detta.Då är ditt verk klart i mina öron och vi får ytterligare en mycket duktig klassisk kompositör här på forumet tillsammans med Dividend.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tack för att du lyssnade! Oki. Skall kolla in det där och försöka skruva fram effekten så det blir lite "större" av det hela. Instrumenten har olika mängder reverb, men samma typ av reverb. Kul att du gillar! :) I Dividends sammanhang är det fint att finnas. :)
Kram,
Daniel
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida