Forum > Färdiga produktioner

1up-The Golden Hare

<< < (4/5) > >>

1up:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.05.2007, 17:40:36 ---Jajje män..Där satt den.Nu njuter jag av ditt verk.Ska man vara petig,så skulle det gå att panorera vissa delar och lägga dom svagt stereo förskjutet..Inte nödvändigt dock - bara en tanke då jag lyssnar i lurarna nu..Om du anammar det,så tänk på att balansera upp det frevkvens mässigt - så att inte mixen börjar luta.

Verre 3 håller för en save!

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tack för saven! :)

Du får gärna vara petig. Med stereoförskjutning menar du då en sned stereobild, som verktyget Waves Imager kan göra t.ex.? Man "roterar" stereofältet medurs eller moturs?

Ska lägga effekten på minnet. Aldrig prövat den faktiskt.

Harmonica mike:
Det du nämner har jag aldrig provat,jag tänkte mera på nån sorts stereo plugg..På det som du (eventuellt)panorerar..Stereo prylen är ju inte nödvändig. En snygg panorering skulle höja kompositionen lite till,med eller utan stereo effekt...Stereo effekter hör man inte så ofta från konsertsals arr,däremot så kan man höra det via rums eko effekten.På vissa element,sparsamt dock - typ på det du pannar om jag får föreslå nåt.De ingredienserna skulle ju i verkliga livet befinna sig på sidorna av ljud bilden och således studsa in i mikrofon upptagningen via motstående vägg och skapa en svag "stereo"effekt..Hoppas du förstår hur jag menar..

Mvh
Micael

1up:
Jag förstår. Skulle kunna pröva att panorera huvudstråkarret som är ett enda instrument lite hit och dit och dela upp det i olika frekvenshok. FLöjterna är ju lite höger resp. vänster. hmm. pizzicatorna vetetusan vart de tog vägen i ljudbilden. klarinetten i en sidan iaf. Stråkarna grötar mest så det sind ein guten ide. ja ja

Dividend:
Lyssnar på ditt mästerverk än en gång. ;) Inte fasen hör jag nån större skillnad mot ver 2, men så har jag ju en lätt hörselskada.... BAROCK!!! Saknar mina Bach, purcell och albinoni från hemma, så tack för att du satte ihop den. (Självklart kan jag ladda ner i piratkopiornas förlovade land.)

Jättebra!

1up:

--- Citat från: Dividend skrivet 15.05.2007, 09:39:34 ---Lyssnar på ditt mästerverk än en gång. ;) Inte fasen hör jag nån större skillnad mot ver 2, men så har jag ju en lätt hörselskada.... BAROCK!!! Saknar mina Bach, purcell och albinoni från hemma, så tack för att du satte ihop den. (Självklart kan jag ladda ner i piratkopiornas förlovade land.)

Jättebra!

--- Slut citat ---

Danke danke!

Skillnaden är inte så stor, mer subtil. Vad lyssnar du i för högtalare? Lägre brusnivå och bättre kvalitet på högtalare kan göra enorm skillnad i hörbarheten.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion