Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Natthymnen

<< < (6/13) > >>

cykeln:
312!
491  :wub:
530 yes
548
559 - 620  :wub:

undrar om man mitt i ingenstans utan någon information för första gången blev insläppt mitt i detta stycke
hur lång tid det skulle ta innan man kände igen dej?
Inte lång

Dividend:
Tack cykeln, att ha ett eget tonspråk är en bra komplimang här. Även om jag inte eftersträvar det medvetet :)

Maria: Tack. Det bästa jag gjort, vette sjutton, men har kommit 35 sekunder in i låten nu vad gäller adderandet av "kontrasubjekt" (är tydligen svenska ordet) som inte stör eller nåt annat. Utan funkar... Så det kommer en update när jag lyckats med alla 10 minuterna. (Slutet har i och för sig redan sådant.)

Dividend:
OK, kanske adderar sång här i nykomponerat parti. Behöver fortfarande åsikter vad gäller prodd och arr av föreliggande version, nästan färdig med stämmorna :)

Känns inte som jag skall slänga upp nånting nytt om det som finns inte fungerar som det är :unsure:

(Kontrasubjekt är stämmor med annan rytmik som alltså går att spela separat, de skall helst inte störa)

Light Head:
Det är mycket vackert men jag återkommer till en sak och det är att det är många toner som nästan trängs i detta vackra landskap.

Du tar med mig på en väldigt vacker resa med tydlig struktur på landskapet. Allt är vackert och ljuset faller fint med varma toner. MEN! Jag färdas i en Lamborgini Testarossa.... En liten sväng på ratten ger stor effekt.

Någon som förstod något?

Det är vackert men vill ha en lugnare känsla, med något färre toner. Landskapet är så tydligt att de toner som du tar bort lätt fylls i av min egna fantasi. (Jag tror att det är då man kallar kompositören för "geni"??)

Dividend:
Tack LH.

Det är svårt med antal noter, i det här tempot tycker jag det här antal noter är optimalt (i mina öron)..

Kan itne tänka mig hur ta bort utan att det förenklar melodier och uttryck för mycket. Finns alltså knappt några 1(8 delar här. :unsure:
Känns som att huvudtemat sitter, medans prodden går att förbättra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion