Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Natthymnen
Dividend:
Dedicerar följande stycke till Harmonica Mike, min norrländske vän, som har det svårt just nu..
Hmike dedicerade en gång en klassisk låt till mig, han gjorde på ett inköpt ewql-silver för länge sen.
Så nu är vi kvitt ;)
Maria och jag tyckte att Den harmoniske hämnaren, bluesmannen med de grymma munspelssolona förtjänade det här stycket.... Det passar honom till stilen :D Lite bluesigt, är det ju Den är för alltid din, mannen!
Per
Memphis:
Väldigt bra Per!
Känns proffsigt arrat. Som jag sagt tidigare, tycker bara du blir bättre och bättre. (jobbigt annars iofs. :P) Fylligt och suverän stämföring, en av dina starkaste sidor tycker jag. Bygga upp harmonier med många stämmor av olika instrument som jobbar tillsammans.
Kan tycka att det känns lite tomt när de höga stråkarna går ensamma i vissa delar, men det beror iofs på vad för slags känsla man vill ha på låten just där.
Kör hårt! ^_^
/Memphis
Dividend:
--- Citat från: Memphis skrivet 14.03.2010, 22:51:16 ---Känns proffsigt arrat. Som jag sagt tidigare, tycker bara du blir bättre och bättre. (jobbigt annars iofs. :P) Fylligt och suverän stämföring, en av dina starkaste sidor tycker jag. Bygga upp harmonier med många stämmor av olika instrument som jobbar tillsammans.
--- Slut citat ---
Hej! Tack.. Sitter ju varje kväll någon/några timmar så vore ju jävligt ledsamt om man blev sämre :D
Kul att du gillar stämföringen och sant det du skrev om ensamma höga stråk, vi får se hur det blir!
Tack för åsikter!
Dividend:
Fixade några noter (F -> F#) och tankar upp, låter bra som attans!
:)
Marruschkka:
Har lyssnat på det här stycket ca 5 ggr nu..och det griper tag i mej, nåt otroligt. Vilka teman, dessa melodier är de bästa jag nånsin hört av dej Per :rolleyes:
Jag är rätt mållös..nyanser och uppbyggnader, vilken stämning som du förmedlar här.
Från 1:15 1:42..helt fabulöst..allting öppnar upp... sen 2:55-3:30..helt outstanding..men även 8:08-8:22 i finalen.
Kanske lite mer botten på mellanpartierna..kan jag önska, möjligtvis.
Sammantaget, så måste det här vara det vackraste stycket jag hört av dej.
Känns nästan religiöst bra :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida