Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Natthymnen

<< < (2/13) > >>

Åsa:
Det här var riktigt bra, riktigt riktigt bra. Nog bland det bästa jag hört av dig.

Mycket bra!

Utförlig kommentar va?  :lol:

Dividend:
"riktigt riktigt riktigt bra"? Inte bara bra? :D

Trevligt, återkommer med uttömligare svar lite senare :)

Tack till dig Åsa och dig MAria! :)

Kornstad:
Äsch!!  Jag önskar att jag var duktigare på den här typen av musik så jag kunde ge dig lite vettiga kommentarer.   :(

En sak som jag reagerade på när jag lyssnade igenom detta är att du nästan konsekvent använder alla stråkinstrument i ljusare registret till att spela samma melodi. Brukar de inte ofta bredda det lite i en symphoniorkester så att en grupp kanske kör melodin/temat och en annan möter upp bakom med ackordstämmor och liknande?  Det låter väldigt vackert nu med, men vissa partier i låten känner jag skulle växa betydligt om du gav lite mer bredd i harmonierna där.

Ex. i slutet kommer tendenser till detta och det blir väldigt mäktigt och skönt. Min önskan vore dock att du hade det på lite fler ställen för att öka dynamiken i stycket en aning, vilket även skulle göra det mer intressant för ett otränat öra som mitt.  ;)

Dividend:
Tycker det är vettig kommentar. Mycket sann också.

Det finns en satans massa stämmor i tidigare versioner som jag har sparade. :) Stäm-idéer alltså.. Fördelningen av fokus mellan ""motiv" (det man fokuserar på, oftast "melodin") och resten, är en svår fråga, helst skall det byggas upp.

Så helt klart riktigt påpekande!

Dividend:
Bumpar denna, inför addering av kontra-melodier. Det fanns lite stämmor innan (som Memphis gillade ovan) men jag tyckte inte det var "optimalt" så tog bort inför den här versionen.

Klaga och prisa gärna altl annat ;)

Det kommer ingen sång på den här, av många anledningar! Men dikten kan ju få stå längst upp i vilket fall :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion