Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Natthymnen

<< < (3/13) > >>

asti:
Som den "klassiske" dystergök jag är tilltalas jag mycket av det här!  :)
Jag tycker det är väldigt varierat både vad gäller melodi/teman och dynamik.
Gillar speciellt avsnitten med de korta, "stötande" tonerna. Pukorna låter också fint.
Väldigt sköna harmonier efter 492 sekunder!
Känns som lite annorlunda mot det du brukar göra.....
Längese´n 10 minuter gick så snabbt!  :)
Är det EWQL Gold du använder här?
Tycker detta känns färdigt och genomarbetat, ialla fall enligt min skrala kunskap om klassisk musik!
Mycket bra!

Eddi:
Ojojoj det här var grejer det. Fantastisk historia du bjuder på här där varje litet stråk och slag har sin givna och självklara plats.

Jag ser nästan filmen framför mig det handlar om en släktfejd mellan två sjöfartsfamiljer och en förbjuden kärlek mellan familjernas unga då vilket inte uppskattas högt av överhuvudena - ja jag vet klassisk historia - men det är ett klassiskt stycke av klass det här. Bra mix och bra instrumentering dessutom.

Den här skulle jag inte vilja klippa i ens under pistolhot.

:D :D :D :D :D glada fejs från mig.

Dividend:

--- Citat från: asti skrivet 17.03.2010, 20:04:35 ---Som den "klassiske" dystergök jag är tilltalas jag mycket av det här!  :)
Jag tycker det är väldigt varierat både vad gäller melodi/teman och dynamik.
Gillar speciellt avsnitten med de korta, "stötande" tonerna. Pukorna låter också fint.
Väldigt sköna harmonier efter 492 sekunder!
Känns som lite annorlunda mot det du brukar göra.....
Längese´n 10 minuter gick så snabbt!  :)
Är det EWQL Gold du använder här?
Tycker detta känns färdigt och genomarbetat, ialla fall enligt min skrala kunskap om klassisk musik!
Mycket bra!

--- Slut citat ---

Trevligt att de 10 minuterna gick snabbt ;) Verkligen.
det är gold på den här, ja
Det är ju de där stämmorna som fanns i gammal version, annars färdigt. Memphis gillade dem tydligen, men itne jag riktigt ;)
(Tror iofs att jag justerade melodin ganska mycket, efter det, så de melodierna som fanns i omgivningen, funkade dåligt ;) )
Får kolla på det om någon dag, sen färdig..

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 17.03.2010, 22:27:19 ---Ojojoj det här var grejer det. Fantastisk historia du bjuder på här där varje litet stråk och slag har sin givna och självklara plats.

Jag ser nästan filmen framför mig det handlar om en släktfejd mellan två sjöfartsfamiljer och en förbjuden kärlek mellan familjernas unga då vilket inte uppskattas högt av överhuvudena - ja jag vet klassisk historia - men det är ett klassiskt stycke av klass det här. Bra mix och bra instrumentering dessutom.

Den här skulle jag inte vilja klippa i ens under pistolhot.

:D :D :D :D :D glada fejs från mig.

--- Slut citat ---

:)

Trevligt. Tack. Ja, kanske soundtracket till Romeo och Julia då..

Tokai:
Tycker mig höra kinesiska influenser här, som om en kinesisk kompositör velat skapa västerländsk musik. Är jag fel ute?
Inte så konstigt egentligen med dina referenser från kinesikt liv.
Jag tycker melodstämman kanske kan bytas ut ibland mot ett annat instrument. Du gör det mot slutet, men kanske tidigare?
Och är det möjligt att ha ett soloinstrument istället för en flera fioler? Vill också säga att jag känner det som melodin håller på för mycket, alltså saknar vissa lufthål i kompositionen, där det lugnar ner sig. Är nog bara för otålig, för det kommer mot slutet, och sen drar det igång igen.
Det är mäktigt och imponerande! :D
Önskar att jag vore mer insatt i klassisk musik

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion