Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Natthymnen
Dividend:
Det finns cello-solist där ;) Men du vill ha det mer avskalat ibland? (Jag håller med om det och lugnare tempo här och var. Tror jag! Gör inget på den här just nu. ;)
Det är sant, "main theme" är på enbart sex noter! Så det är lite "kinesiskt" just där. Sen används F# rätt sällan i början (men den används!) så helt enig om att det är "kinesiskt" vet jag inte.
Skalan är märklig, vet inte vad den heter (!) och vet inte ens hur många steg att överföra i C-dur/Am medelst transponering, som behövs. Säkert typ runt 6 för svårt att se. ;)
Får kolla det..
Jo, kanske lite lite som händer ;)
Slänger upp action-packat stycke nytt nu (eller så är det tråkigt som attans, vem vet)..
Dividend:
*BUMPAR* denna, eftersom jag undrar om folk kommer på fler saker som de tycker kunde förbättras eller adderas? Inför slutmix av denna till helgen (hade jag tänkt mig).
Jag sitter under kvällen och försöker komponera motmelodier (vad sjutton heter "countermelodies" på svenska? Kontrastämmor? nä?) som funkar utan att förvirra folk, svår balansgång. Alltså melodier som förstärker lead-stråket :)
Behöver kritik på arret, tekniska aspekter och komposition. Jädrigt kul att folk tycker det är det bästa jag gjort, vissa iallafall, både i Sverige och utomlands... Jag vet inte om jag håller med helt, inte än iallafall. ;)
Nån sa att det var komplett förutom "kontrastämmorna", men undrar ändå om nån kommer på nån annan aspekt som kan förbättras:)
Tack!
Per
flabb:
Tyvärr vet jag inte om jag kan ge nån vettig kritik, mer än att det låter maffigt, imponerande,
hur mycket jobb är det egentligen med en sån här låt?
Dividend:
En ryggdunk då och då har väl aldrig skadat ;)
Tack!
Mängden jobb i minuter räknat? Det varierar väldigt mycket, oftast kommer leadmelodin (som i den här låten) på en kväll, vårviseversen skrev jag på lunchen på 10 minuter (refrängen senare på kvällen).
Så kvalitet har väldigt lite med tid att göra :)
Tror mängden inspiration är viktigare isåfall.
Planering av (strategi för) ett "stort stycke" är det mest tidskrävande, pga alla olika utvecklingsmöjligheter osv. Jag gör inte anteckningar på papper eller i notepad osv :unsure: Gjorde förr lite anteckningar men de glömde jag bort var jag lagt. Hela tiden
The happiest hour, är värst, så dröjer nog innan jag gör nåt på så många minuter igen :)
Eller i och för sig, den här är ju rätt lång den med :) Men inte lika mycket problem, av vissa anledningar..
Lådan:
Njutningsfullt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida