Forum > Demolåtar
Asti/Spacetrucker - Waiting for the sky to fall
asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 14.03.2010, 13:08:04 ---
--- Citat från: cykeln skrivet 14.03.2010, 12:05:13 ---men står nog på egna ben - förutom slutraden som återfinns i hur många låtar som helst
--- Slut citat ---
som t.ex
-waiting for the skies to fall
-The answer is blowing i the wind
Men som sagt det finns ju i många andra låtar och det av en anledning då det ju är ett bra avslut på den här typen av "protestlåtar"
Tycker det låter alldeles utmärkt i genren och du har fått in texten på ett naturligt sätt utan att det låter ansträngt och tvingat.
Kör hårt säger jag!!
Micke
--- Slut citat ---
Precis, du hittade en! Ja, får nog fundera ut en annorlunda slutrad!
Tack för lyssning och tips!
/Asti
Dividend:
Låter bra.
Kanske lite variation på sista raden där, annars helt ok text..
En komp-cello på det här så ;) Inte världens mest nytänkande gitarr, men låter bra. Jo, texten funkar..
Kornstad:
Det låter jättebra det här!
Det finns väl några tonföljder så påminner om annat material, men inte tillräckligt för att det skall vara ngt problem
Utifrån den musik jag vet så har du helt klart en egen låt här, vilken dessutom möter texten väldigt bra.
Skönt stycke det här redan i detta utförande. Behöver du göra mer...? :)
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 15.03.2010, 08:28:36 ---Låter bra.
Kanske lite variation på sista raden där, annars helt ok text..
En komp-cello på det här så ;) Inte världens mest nytänkande gitarr, men låter bra. Jo, texten funkar..
--- Slut citat ---
Jag har rätt mycket komptid för tillfället så en kompcello ska jag nog hinna med! :)
Nej, gitarrkompet är traditionellt, inspirerat av Göingeflickornas album "Live at Glimåkra". :)
Ska fundera på en annan variant för slutraden.......
Skönt att du tycker text och melodi funkar ihop (om jag tolkat dig rätt)!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 15.03.2010, 08:45:49 ---Det låter jättebra det här!
Det finns väl några tonföljder så påminner om annat material, men inte tillräckligt för att det skall vara ngt problem
Utifrån den musik jag vet så har du helt klart en egen låt här, vilken dessutom möter texten väldigt bra.
Skönt stycke det här redan i detta utförande. Behöver du göra mer...? :)
--- Slut citat ---
Det är antagligen ett hopkok av allt möjligt man hört och det blir väl oftast så.......
Roligt att du tycker text och musik funkar ihop!
Låten är ju lite kort, så om man ska göra något mer så är det väl att förlänga med lite instrumentalt
eller sjunga om en vers....ev lägga på en cello..... :unsure:
Den är inte optimalt inspelad - finns en del brus och andra störande ljud och jag har inte använt metronom.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida