Forum > Demolåtar

Asti/Spacetrucker - Waiting for the sky to fall

<< < (2/7) > >>

cykeln:
Jätefint
Låter lite live och allt med bruset i bakgrunden?
Melodin kryssar lätt mellan ett antal Dylan, Simon, Donovan och några andra folksingers
Tänker ex på Universal soldier ...
men står nog på egna ben - förutom slutraden som återfinns i hur många låtar som helst
Behövs eg inte så mycket mer jobb på denna - den står sig jättebra som den är!

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 13.03.2010, 23:24:28 ---Jättefin låt Peter. Jag tror du luras lite av att ditt fina gitarrspel inte är så ovanligt men melodin är nog med all säkerhet egen.

--- Slut citat ---
Skönt att höra!
Kanske skulle uttryckt det lite klarare i början av tråden - är det en passande melodi till Spacetruckers text?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: karl skrivet 14.03.2010, 11:54:06 ---Annorlunda att höra dig på engelska men även nice det och det utesluter Björnassociationer...brillian t gitarrspel och man kastas decennium tillbaka...gillar detta k.

--- Slut citat ---
Det är som sagt en text av Spacetrucker, som lagts upp under "Lyrik", som jag försökt tonsätta!
Roligt att du gillar gitarrspelet! Ja, det är nog väldigt mycket influenser från 60-talet och protestsångareran......
Antar att du tänker på Björn Skifs..... :unsure: :)
/Asti

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 14.03.2010, 12:05:13 ---Jätefint
Låter lite live och allt med bruset i bakgrunden?
Melodin kryssar lätt mellan ett antal Dylan, Simon, Donovan och några andra folksingers
Tänker ex på Universal soldier ...
men står nog på egna ben - förutom slutraden som återfinns i hur många låtar som helst
Behövs eg inte så mycket mer jobb på denna - den står sig jättebra som den är!

--- Slut citat ---
Bruset var inte avsiktligt, detta är mer ett utkast, inte tänkt som en färdig inspelning!  :)
Vad jag var rädd för var att låten liknade något av Dylan eller möjligen Bruce Springsteens akustiska låtar.....
Arrangemanget ska nog inte vara större.....Funderade lite på vispar och kontrabas, men det börjar bli lite uttjatat.
Låten är lite kort, men Spacetrucker har inte gjort mer text, så ska man förlänga den får man kanske lägga in en instrumental del och ev sjunga om en vers....?

/Asti

jonnerstone:

--- Citat från: cykeln skrivet 14.03.2010, 12:05:13 ---

--- Slut citat ---

som t.ex

-waiting for the skies to fall

-The answer is blowing i the wind

Men som sagt det finns ju i många andra låtar och det av en anledning då det ju är ett bra avslut på den här typen av "protestlåtar"

Tycker det låter alldeles utmärkt i genren och du har fått in texten på ett naturligt sätt utan att det låter ansträngt och tvingat.

Kör hårt säger jag!!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion