Forum > Demolåtar
Asti/Spacetrucker - Waiting for the sky to fall
asti:
Måste poängtera det här också, kanske lätt missas i beskrivningstexten - detta är ett försök till att sätta melodi till en text av Spacetrucker!
Viktigast är väl att få synpunkter på om melodin passar texten!
Den här melodin kom misstänkt snabbt, så jag undrar om det inte är en känd låt jag haft i bakhuv'et!
Är det någon som kännder igen den så säg gärna till innan jag lägger mer jobb på detta.........
http://www.box.net/shared/e8v0trijns
Text: Spacetrucker
Musik: Asti
Tokai:
Låter spontant som nåt Simon & Garfunkel
Eller nåt Bob Dylan
60-tals protestvisa känns det som
Men kan inte direkt hitta nåt som liknar
Är bara ett surt munspel som fattas - nä låt oss slippa det
Vad gillar jag bäst?
Att du, tror jag, sjunger en oktav lägre än vanligt. Really, really nice, som dom säger i Masterchief.
Vad låten handlar om om? Vet inte, lyssnar inte på texten. I morgon kanske
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 13.03.2010, 19:40:37 ---Låter spontant som nåt Simon & Garfunkel Eller nåt Bob Dylan 60-tals protestvisa känns det som
Men kan inte direkt hitta nåt som liknar
Är bara ett surt munspel som fattas - nä låt oss slippa det
Vad gillar jag bäst?
Att du, tror jag, sjunger en oktav lägre än vanligt. Really, really nice, som dom säger i Masterchief.
Vad låten handlar om om? Vet inte, lyssnar inte på texten. I morgon kanske
--- Slut citat ---
Ja, jag misstänkte någon Dylan-låt, men skönt att du inte hittat någon....än! :)
Ett surt munspel skulle jag nog kunna fixa, men jag tror jag låter bli! :D
Det mest intressanta är ju om jag hittat en melodi som passar texten.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Eddi:
Jättefin låt Peter. Jag tror du luras lite av att ditt fina gitarrspel inte är så ovanligt men melodin är nog med all säkerhet egen.
karl:
Annorlunda att höra dig på engelska men även nice det och det utesluter Björnassociationer...brillian t gitarrspel och man kastas decennium tillbaka...gillar detta k.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida