Forum > Färdiga produktioner
Eko & MaxB - Stranger
MaxB:
Jag gillar bilåkamusik! Skönt att du fått till körerna. Låten borde kunna sluta ganska plötsligt, med
- Hey, hey, hey!
Har PM:at länk till fil med mina gitarrer. Använd dom om du vill. Dina personliga solon hoppas jag kommer höras tydligt.
Grov mix med gitarrerna:
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/Eko_Stranger_feat_MaxB.mp3[/mp3]
Eddi:
Schnyggt jobbat med gurorna där Maxen och listigt med basgången på refrängen passade j*kligt bra.
För dom som vill höra en version med mer revörb så finns den i topp-posten snart.
Nu ska jag snart gå o lägga mig
Hey Hey Hey
MaxB:
Lyssnar på din nattmix. Det låter som mitt komp ligger högre volym än nödvändigt. Tycker att det har fått ett bra ljud av dig. Men de ligger till vänster i balansen. Stämmer det?
Jag tror det är bättre att dina gitarrinslag både sologuror och komp ligger i mitten och mitt komp ligger lika mycket till vänster som höger. Jag har i stereofilen panorerat dem L37 respektive R37.
Gillar verkligen syntljudet och spelet du har till vänster i reffen. Det balanseras nu upp av en annan synt till höger. Jag vill höra det vänstra syntspelet lite högre i volym. Kan man beställa sånt? Tror att fler skulle gilla det de hör då!
Shysst förändring med slutet! Gillar det. Funderar nu på hur det skulle låta om låten slutar med enbart vokalinslagen acapella, då "ni" sjunger de sista tonerna: Hey, hey, hey!
Kanske en reverbsvans på sista heeyyy! Kan man beställa ett test på det?
Nu är det influenser av både Rolling Stones och nått syntband från förra seklet, hey, hey, hey!
Eddi:
Typiskt hörlursmixartefakter. Jag Eq:ade upp din gura lite men som sagt det slår mest på vänster. Får fixa ikväll.
MaxB:
--- Citat från: Eko skrivet 11.03.2010, 09:26:19 ---Typiskt hörlursmixartefakter. Jag Eq:ade upp din gura lite men som sagt det slår mest på vänster. Får fixa ikväll.
--- Slut citat ---
Jag förstår. En gitarr har wahwah inkopplad (mer diskantinnehåll i vänstra gitarren) den andra icke...
Åssa var det synten i reffen som ska upp i volym. Den e go!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida