Forum > Färdiga produktioner

Eko & MaxB - Stranger

<< < (5/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.03.2010, 13:37:10 ---Garageband och lite Stones kan jag höra och så dom där nya, vad heter dom (Tic, tic)?
Virvelbreaket är väl lite för frenetiskt. Den återkommer hela tiden, men så är det väl ofta i början av en låts konstruktion.  (det fixar man till sen)
Men jag gillar attityden. Coola små instick av gitarrena. Sången kanske ska sjunka in mer i instrumenten, men ändå vara tydlig, typ M Jagger

--- Slut citat ---
:D Tack för tyck Tokaien, drumsen fixade ja dom var irriterande. Nu greppar MaxB guran så får vi se vad som händer. Tic Tic vet jag inte vad det är men vi har ett system för tid på jobbet som heter Tic-Tac. Min Mick Jagger blir lite omelodisk i refrängerna hör jag vete sjutton om jag ska försöka hitta en bättre melodi. Men referensen var kul, tack för den.

Eddi:

--- Citat från: egghuvud skrivet 10.03.2010, 14:10:45 ---Om du menar kompgitarren så är den i mina öron en smula för diffus. Den låter hobbexfuzzbox på något sätt och påminner mig om nyavågenpunk. Njaee. Skall det vara mer garagerockigt så krävs nog lite mer tydlighet. Trummorna var också konstiga, lite drivna och breaken låter otakt på något vis. Lite mer programmering kanske.
Annars låter det som att det skulle kunna bli ganska bra det här.  :)

--- Slut citat ---
:D Kul att du tycker att det kan bli nåt Eggs. Jorå drumsen fixade i verren som kommer och MaxB hittar nog rätt gitarrljud - jag håller med dig det lät inget bra alls om min gura.

Eddi:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 10.03.2010, 20:03:18 ---Jo du... trummorna har ju redan kommenterats så inget mer om dem.
Ett mindre snällt gitarrsolo skulle nog sitta. Nu tycker jag denna annars brå låt lider av att den är lite enformig.
Lite variation på trummorna kanske... öh... fast jag inte skulle säga nåt om trummorna :o
Sången låter bra i alla fall

Space

--- Slut citat ---
:D Hallå Space ligger vintern kvar där borta - vi har nästan ingen snö kvar (  :wub: nu ljög jag allt )
De elaka gitarrsolona är för tillfället slut men det blir bättre gitarr. Juste att du gillar sången jag har lagt om lite andra stämmor till nästa verre och uppfunnit en ny vers.

Eddi:

--- Citat från: Yllet skrivet 10.03.2010, 22:04:04 ---Bra bilmusik helt enkelt

--- Slut citat ---
:) Ja det är ju en nisch man kanske ska ge sig på. Tack för tyck Jon.

Eddi:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 10.03.2010, 22:22:33 ---Tydliga Stonesdrag här tycker jag. Tror du fått in "buzy drummer" i fillsen och i övrigt så slirar körerna mer än Keith - ett stort plus för att ditt sångljud blir bättre och bättre för varje låt.

Väl värt en översyn, uppstramning och tillfix. Bra låt i klassiskt format.

--- Slut citat ---
:D Frågan infinner sig om det är bra eller dåligt att slira mer än Keith? Tack för tyck Bengan nästa verre blir bättre (kan knappast bli sämre hoppas jag)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion