Forum > Färdiga produktioner
Eko & MaxB - Stranger
Eddi:
LÅTNAMN: I´m a stranger
ARTIST/GRUPP: Eko & MaxB
GENRE: Rythm and blues
LÅTLÄNGD: 3:39
KOMPOSITÖR: Eko
PRODUCENT: Graucho Marx
EV. MEDVERKANDE: MaxB
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Man kan ju inte hålla på hur länge som helst med en låt flyttar därför detta alster till färdiga. Tom Jones Delihla (stavning?) tillkom ju på en Teabreak i studion. Där ligger vi efter, det tog i alla fall två dagar typ. MaxB gör ett förtjänstfullt inhopp med kompgura alá Stones samt häftigt gitarrbasspel under refrängen - tacksam för det eftersom jag inte alls fick till det med guraljudet.
Tack alla för himla bra input från alla :D
Jepp det blev en version till där synten åkte upp något och bytte kanal så att det inte krockade med Maxen gura lir (hoppas jag)
ydderF:
Jag är inte så fortjust i chorus gitarrer. Det hör liksom åttitallet til..
Dubbla eller trippla en dirty gitarr (utan effekter) istället.
Och för varje dubb så byter du micposition på gitarren. Och pannorera dom ut. Inte helt ut..
EZ drummers vintage som du använder här kler inte helt låten, men antigen forsök att finna "tuffare" trummor med mer ambience eller kjör upp ambience och komprimera dom lite mer. Kanske en virveltrumma med mer ton i?
Basen låter okej ;)
asti:
Bas- och sångljud tycker jag är bra!
Trummorna är lite för "snälla", borde vara mer cymbaler och "skrammel"! :)
Elgitarren låter lite konstig och tunn, den ligger inte kvar utan dör ut för snabbt på något sätt.....
Eddi:
--- Citat från: ydderF skrivet 09.03.2010, 19:14:37 ---Jag är inte så fortjust i chorus gitarrer. Det hör liksom åttitallet til..
Dubbla eller trippla en dirty gitarr (utan effekter) istället.
Och för varje dubb så byter du micposition på gitarren. Och pannorera dom ut. Inte helt ut..
EZ drummers vintage som du använder här kler inte helt låten, men antigen forsök att finna "tuffare" trummor med mer ambience eller kjör upp ambience och komprimera dom lite mer. Kanske en virveltrumma med mer ton i?
Basen låter okej ;)
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck baklängesfreddy, du har rätt chorus är inget bra ljud - att det låter 80-tal har jag i o för sig inget emot men det låter rörlikt på nåt sätt detta. Vad kör Rolling Stones med för effekter? Det där tipset med att dubbla/trippla dirty låter bra men blir det inte himla rent då? Ska testa. Ambience läser jag som mer rumsljud och det går ju att fixa på EZ men tonen på virvelkaggen ?? Trummorna är inte komprimerade alls nu inget annat heller men jo det lär ju göra något. Jo jag kollar.
Bra tips tack.
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 09.03.2010, 19:54:22 ---Bas- och sångljud tycker jag är bra!
Trummorna är lite för "snälla", borde vara mer cymbaler och "skrammel"! :)
Elgitarren låter lite konstig och tunn, den ligger inte kvar utan dör ut för snabbt på något sätt.....
--- Slut citat ---
:D Tack för tyck Peter. Bra att basen är ok då, sången hör jag själv så här efteråt svävar lite väl mycket. Gitarren inte bra nä, och trummorna måste jag fixa på nåt sätt. Ingen har sagt nåt om orgeln så jag hoppas den är ok.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida