Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - Masquerade

<< < (3/7) > >>

carl cadello:
Nu när vissa kritiker har lämnat in får jag väl ta upp den fallna fanan och trampa runt som en elefant i en porslinsbutik.

Detta är en riktigt bra låt och eftersom ni ska ha den på en skiva tycker jag att ni absolut ska åtgärda några saker.

Bra:
-Låten
-Ljudet
-Dynamiken
-70-talskänslan
-Körerna
-De flesta instrumenten
+Dvs det allra mesta.  :)

Mindre bra:
-Engelskan är bra men uttalet är svengelskt, typ i hart, part, curtain, just. Försök att "svälja" r:en
-Sången distar på leaden
-Leadsången är lite "livlös". Dvs du skulle försöka ta ut svängarna lite mer. Ta en sup och sjung om. Du behöver inte sätta alla tonerna exakt där de borde sitta
-Trumpeterna är INTE bra. Låter väldigt mycket som en skolorkester. Ta bort helt eller byt ut mot orgel el liknande
-Pianot liksom hamrar "känslokallt" utanför resten av ljudbiden, det samma gäller blåset. Kanske är det ni ska göra: dra ned pianot och blåset ordentligt.

Eftersom sången är det mest framträdande kanske ni skulle jobba mer med leaden. Resten är mer eller mindre riktigt skitbra. Struktur och dynamik behöver ni inte jobba på mer alls.

Hoppas att ni förstår att jag tycker det är en bra låt och att den är värd att ni jobba mer på den.

Lägg den åt sidan ett tag och sjung om bitar av leaden senare, när det inte känns som "nu när vi nästan är färdiga orkar jag inte sjunga in igen"  ;)

flabb:
Bra låt! Håller med Calle Cadello om sången, tycker det låter lite murket eller om det kanske är mycket lägre frekvenser som jobbar, kanske dra ner basen en gnutta?
Eller också är det mitt dagen-efter-huvud ;)
Edit: bra text glömde jag tillägga

cykeln:

--- Citat från: hogge skrivet 05.03.2010, 02:03:41 ---En trevlig liten popdänga med 70-tals influens kan jag tycka.. Queen känns liksom lite närvarande.. Snyggt arrangemang & bra spelat/sjunget...

--- Slut citat ---
Vi tackar för det!
och hoppas att också vi känns närvarande  :D
TBitB

cykeln:

--- Citat från: Åsa skrivet 05.03.2010, 13:52:07 ---skön låt det här tycker jag! Tyckte först trummorna i första delen lät lite styltiga och tråkiga men efter två lyssningar så känns det okej också. Inga direkta andra grejer jag tänkte på! En bra låt som satte sig, nu nynnar jag "masquerade, masquerade" här tyst för mig själv nergrävd i pappersjobb :)

Kul samarbete! Ska lyssna på er första låt också! (  :huh: var har du gjort av den? Står flyttad till färdiga skivor men där finns inte låten..? )

/Åsa

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten - hoppas den är lite beroendefarmkallande.
Den första finns nu på lager igen!
Tack för lyssning och synpunkter.

cykeln:

--- Citat från: Eko skrivet 05.03.2010, 20:32:31 ---Mitt låtöra gillade mycket bra uppföljare.
Mitt tekniköra konstrar lite. Bikens röst helt ok Rattles borde upp eq-mässigt från 800 och uppåt. Alla Masqurade borde det läggas löjligt mycket reverb på samt spridning,.  Tyckte också att nåt trumpet ljud i inledningen lät allt för träigt men vill återkomma om det.

Kul och givande colab

--- Slut citat ---
Tackar för det! Låten är ju liksom det viktiga.
Vi får gå in i teknikrummet och vrida på lite pedaler, pumpar och anordningar enligt anvisningar ovan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion