Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - Masquerade

<< < (4/7) > >>

cykeln:

--- Citat från: asti skrivet 05.03.2010, 22:27:31 ---60-talspop med lite Madness-känsla på nå´t sätt.... Kul låt som ger nostalgikänningar!
Snyggt arr med pianot och blås. Tror att refrängen skulle kommit mer till sin rätt om den låg längre fram och lite starkare!
Aningen dov ljudbild totalt sett - hade gärna sett en lite mer diskantrik mix.
Bra colab!

--- Slut citat ---
Tack för det! Vi är ena riktiga nostalgiker i detta band
Arret är helt Rattles förtjänst (utom sticket med stråkar)
vi noterar i blocket  - vrid framåt och på med diskant
Labbet känns bra

cykeln:

--- Citat från: Tokai skrivet 06.03.2010, 00:55:16 ---Överraskad att det kommer in 70-tal här, trodde det bara var sniffar från popens gyllene decennium som gällde. Ok, väntar på Kinksdoften. Queens, som sagts. Visst,
Sången: Ingen Freddie Mercury direkt, kanske hans mindre begåvade brorsa som nu fått chansen att visa minsann? (Är jag taskig nu?)
Stämsången - inte oäven.
Men i mina öron låter det lite Melodivestival anno 70-tal, men det blir bättre mot slutet, varför inte börja där?

--- Slut citat ---
Ja vi slank in av bara farten - vi får se om vi tar oss tillbaks till nästa låt.
Nej vi försöker inte ens att låta som FM. Kul att stämsången funkar - inget jag har gjort förut.
Melodifestivalen -70  :( - Då är det nog dax att lägga ner projektet..
Kinksdoften tror jag ligger som no 4 nu. Nästa blir nog sounds from AR

Tokai:

--- Citat från: cykeln skrivet 06.03.2010, 16:02:15 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 06.03.2010, 00:55:16 ---Överraskad att det kommer in 70-tal här, trodde det bara var sniffar från popens gyllene decennium som gällde. Ok, väntar på Kinksdoften. Queens, som sagts. Visst,
Sången: Ingen Freddie Mercury direkt, kanske hans mindre begåvade brorsa som nu fått chansen att visa minsann? (Är jag taskig nu?)
Stämsången - inte oäven.
Men i mina öron låter det lite Melodivestival anno 70-tal, men det blir bättre mot slutet, varför inte börja där?

--- Slut citat ---
Ja vi slank in av bara farten - vi får se om vi tar oss tillbaks till nästa låt.
Nej vi försöker inte ens att låta som FM. Kul att stämsången funkar - inget jag har gjort förut.
Melodifestivalen -70  :( - Då är det nog dax att lägga ner projektet..
Kinksdoften tror jag ligger som no 4 nu. Nästa blir nog sounds from AR

--- Slut citat ---

Nä, ta det där med Melodifestivalen med en nypa salt, var väl lite grinig vid tidpunkten
Undrar vad AR är för nåt? En artist eller ett band?
Ser fram emot med förtjusning

freddy:
Jag gillar låten, både vers och refräng tycker jag om. Sen tycker jag det blir lite "tragiskt" att efterapa en svunnen tid så hårt som här, jag ser ingen poäng med det. Jag hade gillat detta mycket mer om det fanns modernare inslag i produktionen, men fortfarande starka 70-tals vibbar. Men det får stå för mig det.

Trummorna kändes stela tycker jag också. Sången distar bitvis? Eller är det något försämdrande 70-tals filter som lagts på?  :lol:

En bra låt som blivit nedpressad i någon sliten gammal 70-tals kostym i orange/brunt sammet.

cykeln:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.03.2010, 10:30:12 ---Det här är klart medryckande..denna refräng sätter sej som ett spett..hihi...störtgillar :P
Väldigt melodiöst, snygg sång och vips blev det en retro-poplåt som heter duga!
Tröstar mej med denna i mitt råförkylda läge, den lättar upp riktigt bra, raspar med här i refrängerna....
Snyggt jobbat av er :)
/Marre

--- Slut citat ---

Härligt. En ref som sätter sig som ett spett är precis vad vi ville ha här!
Tack för vänliga ord och omdömen och vad kul att den har en lite medicinsk effekt  :D
Krya på dig!
/Theboysintheband

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion