Forum > Färdiga produktioner
Rattlebike - Masquerade
cykeln:
LÅTNAMN: Masquerade
ARTIST/GRUPP: Rattlebike
GENRE: Klassisk Pop
LÅTLÄNGD: 3.42
MUSIK: Roger Norén
TEXT: Stefan Olsson
PRODUCENT: Rattle
MEDVERKANDE:
Rattle: Sång (ref), Kör, Piano. Gitarr, Bas, Blås, Trummor
Bike: Sång (vers), Körer, Stråkar, Sologitarr, "Trumpet"
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
This is the second track from the forthcoming ep.
This one has pherhaps a tiny smell of Queen/The Who/Tommy - the somewhat pompus parts
Hope you´ll enjoy
2010-03-13 - New version where we have tried to fullfill your every whish. :D
Now this piece is more like the last song in part two of our first musikal - pompus, extreme
Masquerade
Masquerade
Don’t want to be a part of it
Masquerade
Don’t know when you started it
Don’t give me that honey talk
You know it’s just dead-men’s-walk
Masquerade, masquerade
I was paid, played and betrayed
I didn’t know you were on this killing crusade
Now I’m falling, endlessly falling
deep into nothing at all
I didn’t expect this war
You were smart, coldhearted, almost art
You knew where you were going from the start
Now I’m calling, hopelessly calling
These words are too small
I doubt no one can hear them at all
Masquerade …
I didn’t know my part in this play
I didn’t know my heart was in your way
Solo
The curtain has fallen
There is no need for this charade
I am down, like a clown in this cold masquerade
Masquerade …
Gurano:
Hej
Jodå de influenser ni nämner hörs tydligt - bra låt med musikalisk koppling till dåtid. Man har liksom hört den förr men ändå inte :)
Lyssnar nu i lurar och tycker att elguran får kämpa sig fram för att höras - vid tex ca 136-140 försvinner många toner/de drunknar i ljudbilden liksom.
Trumpetljudet är nog inte det bästa, tycker jag och så slutar den lite rumphugget vid 26-27.
Ja det var lite tankar från mig
Ha det gott
Gurano
hogge:
En trevlig liten popdänga med 70-tals influens kan jag tycka.. Queen känns liksom lite närvarande.. Snyggt arrangemang & bra spelat/sjunget...
cykeln:
--- Citat från: Gurano skrivet 04.03.2010, 18:27:45 ---Hej
Jodå de influenser ni nämner hörs tydligt - bra låt med musikalisk koppling till dåtid. Man har liksom hört den förr men ändå inte :)
Lyssnar nu i lurar och tycker att elguran får kämpa sig fram för att höras - vid tex ca 136-140 försvinner många toner/de drunknar i ljudbilden liksom.
Trumpetljudet är nog inte det bästa, tycker jag och så slutar den lite rumphugget vid 26-27.
Ja det var lite tankar från mig
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Hoppas att det inte är alltför mycket "återanvänt". Vi vill inte försöka låta som något av nämnda band, inte heller att det ska kunna tas för en låt av dessa. Bara dofta.
Guran är nog lite dränkt i stråkar och blås men det är lite tanken men vi noterar för översyn.
Försår inte ... slutar rumphugget vid 26-27 - me :wacko: ?
Tack för lyssning och kommentarer!
Åsa:
skön låt det här tycker jag! Tyckte först trummorna i första delen lät lite styltiga och tråkiga men efter två lyssningar så känns det okej också. Inga direkta andra grejer jag tänkte på! En bra låt som satte sig, nu nynnar jag "masquerade, masquerade" här tyst för mig själv nergrävd i pappersjobb :)
Kul samarbete! Ska lyssna på er första låt också! ( :huh: var har du gjort av den? Står flyttad till färdiga skivor men där finns inte låten..? )
/Åsa
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida