Forum > Demolåtar

Chrome feat. Jonnerstone: ANvil

<< < (8/14) > >>

freddy:
Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

I originalversionen sjunger tomas "we suffer in silence".

BaconMcMuffin:

--- Citat från: freddy skrivet 07.10.2010, 09:07:38 ---Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

--- Slut citat ---

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.   

jonnerstone:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 07.10.2010, 10:23:24 ---
--- Citat från: freddy skrivet 07.10.2010, 09:07:38 ---Efter att lyssnat på den 10 ggr nu :D så undrar jag över följande rad:

"we suffer in silent"

--- Slut citat ---

I was listening to that very passage when I read this... Weird.  For what it's worth, I didn't question it until I read this.  There is a slight "t" sound at the end, but I think it can pass.  Might just be sibilance that you can fix, T? 

This song is like a tidal wave... It just washes over you and takes you completely.  The more I hear it, the more I want to listen.   

--- Slut citat ---

Yes, I can hear it too. I sing silence but "in the heat of the battle" (don't now if it's an english saying, but it's a translation from the swedish saying "I stridens hetta") the S became very hard so it became more like "silentce", and then my not so moderate compression emphasises the T  :(

Maybe it can be fixed in postproduction. Can you give it try Emu? Or else I can fix it when my gear is up and running again  :)

Thanks Freddy and Julianna for your good ears  :)

Micke

Wernborg:
Kommentarerna  :wub:

Emu: Kommer du ihåg att jag tyckte vi skulle skickas denna till melodifestivalen? Med tanke på gensvaret här i tråden så skulle vi kanske tom. komma med. Är väl iofs också den enda låt som kvalar in under tre minuter också. Har hört att dom inte gilla sexminuterskollijoxer, Björkman och gänget. :lol:  Och dumma dej som var tveksam på låten styrka.

Ska fippla över gitarr- och basfilerna till dej också sedan. Jonnerstone hade en melodyn-grej (vid fight 106 och kanske på fler motsvarande ställen) som sänkte melodin med nåt tonsteg också. Hört den? Den är kalasbra och måste med tycker jag.

jonnerstone:
Tack för sköna kommentarer. Kul att sången uppskattas. Försökte hitta en ton som passade både texten och det sparsmakade arret med den enkla meditativa och sköna pianofiguren.
Ska dock ärligt erkänna att jag inte kan sjunga så långt ner i basen i vanliga fall. Jag sparade dom två tonerna till sist. Sen sjöng jag in endast dom två tonerna på morgonen när jag precis stigit upp, när man fortfarande har kvar den där goa och basiga morgonrösten. Men man får vara snabb, finns inget utrymme för omtagningar, då får man vänta ett dygn tills man har chansen igen  :D.

Faktiskt första gången jag hörde låten med Wernis gitarr och bas. Blev ju riktig bra och stämmningsfullt :)

Good shit W!!!!

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion