Forum > Demolåtar
Chrome feat. Jonnerstone: ANvil
Emulator:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.10.2010, 03:49:44 ---DEt är bra arrat för rösten. Den sparsmakade, långa, inledningen.
SKit i tankarna på orkester, synthstråk går väl an (som här), ser gärna att det maffas till efter slutet som nu föreligger. Typ w. riffar loss utav bara helvete (samma grund, men istället för powerchords, typ metal av den lättare skolan :) + tempo upp 30% + maffiga körer + stråk + solo och en slutkläm med j. på sång. Typ ännu oskriven text, med budskap :D
Bra sjunget, så långt. Känslosamt och proffsigt.
--- Slut citat ---
Intressant! Blir det en extended version så :D skall nog hålla den så här kort. Har varit inne på en extra reffe med mer fläsk/sås/bacon...men vi får se hur vi gör. Just nu skall röster och gitarrer mixas in först o främst.
tack för tyck!!
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 18.10.2010, 15:25:24 ---glad att du tokgillar. Tihi *fniss* *ler* ;)
--- Slut citat ---
Haha, nu är du lika blond som.. :)
Rattlesnake:
Vi bumpar denna, den skall inte cyberdöden få!
Jqg var tvungen att lyssna på alla versioner jag hittade här. Tycker låten är fantastisk helt enkelt. Jag lyssnade på dem i ordningen Jonnerstone lead, Emus tidiga lead, Emu lead telefon. (Dessförinnan lyssnade jag på Kornstads välljudande "the sweetest taste".)
MEd kornstads sång i färskt minne så tycker jag versionen med Jonnerstones lead har för tunn sång, och övertygar inte riktigt. Operettbas tänker jag på när de djupaste sångtonerna kommer. Gillar inte oktavsången heller. När jag sedan hör versionerna utan gitarrer och mullerpukor så kommer jag på att jag inte saknar dessa instrument. De funkar, men de lyfter inte låten heller. Något jag däremot saknar i de senare versionerna är de ryska armékörerna. I alla fall lite. ;)
Jag tycker Emus sång på den tidigaste versionen har det bästa uttrycket, den med telefon påminner mycket om Cue i soundet men är inte lika bra. Jonnerstone sjunger kanske med bättre pitch men mindre innerligt, tycker jag.
Om ni kör vidare på Chromeversionen tycker jag att sången framför allt ska värmas och petas upp. Helst sjungas om då, tycker jag, men det är inte lätt att säga hur den skall sjungas så att den når första versionens charm.
Det mullrar väl mycket i basen, speciellt när pukorna ddrar på pukorna där efter två minuter.
Mycket gnäll och förvirrad recension. :unsure: Hade jag bara hört en version så jag jag nog varit odelat positiv, tror jag. :)
Emulator:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.10.2010, 00:38:42 ---Vi bumpar denna, den skall inte cyberdöden få!
Jqg var tvungen att lyssna på alla versioner jag hittade här. Tycker låten är fantastisk helt enkelt. Jag lyssnade på dem i ordningen Jonnerstone lead, Emus tidiga lead, Emu lead telefon. (Dessförinnan lyssnade jag på Kornstads välljudande "the sweetest taste".)
MEd kornstads sång i färskt minne så tycker jag versionen med Jonnerstones lead har för tunn sång, och övertygar inte riktigt. Operettbas tänker jag på när de djupaste sångtonerna kommer. Gillar inte oktavsången heller. När jag sedan hör versionerna utan gitarrer och mullerpukor så kommer jag på att jag inte saknar dessa instrument. De funkar, men de lyfter inte låten heller. Något jag däremot saknar i de senare versionerna är de ryska armékörerna. I alla fall lite. ;)
Jag tycker Emus sång på den tidigaste versionen har det bästa uttrycket, den med telefon påminner mycket om Cue i soundet men är inte lika bra. Jonnerstone sjunger kanske med bättre pitch men mindre innerligt, tycker jag.
Om ni kör vidare på Chromeversionen tycker jag att sången framför allt ska värmas och petas upp. Helst sjungas om då, tycker jag, men det är inte lätt att säga hur den skall sjungas så att den når första versionens charm.
Det mullrar väl mycket i basen, speciellt när pukorna ddrar på pukorna där efter två minuter.
Mycket gnäll och förvirrad recension. :unsure: Hade jag bara hört en version så jag jag nog varit odelat positiv, tror jag. :)
--- Slut citat ---
Faktiskt riktigt intressant att läsa så personliga intryck tycker jag!
Själv är jag otroligt förtjust i Jonnerstones sång, jag kan bara drömma att sätta toner på det där sättet. jag skulle ju gärna sjunga sådana här känslosamma grejor, men det blir så vingligt o värdelöst :)
Från början var tanken att det skulle vara en naken pianogrej, kanske någon stråke, men efter att ha lagt tid timpanisarna så fastnade vi lite för intensitetshöjningen, och sen adderade W den där läckra whammypedalbasen, och lite chrome-gitarrer, och det känns som den passar "bättre in på skivan" i detta skick, även om den säkert kunde förmedla annat med mindre arr också.
Det som känns roligast är väl att "du tycker den är fantastisk helt enkelt" :D tack!
Skall försöka, att NÅN gång sjunga en sån här låt helt själv, men det blir inte på denna. När vi mixar in gitarrer och sången i logic (de ligger pålagda på min mp3 nu) så skall jag ha dina synpunkter om att värma på sången i bakhuvudet.
tack för utmärkt tyck och tänk rattle, uppskattas verkligen :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida