Forum > Färdiga produktioner

Gurano - Minimalismus

<< < (4/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 16.02.2010, 02:12:06 ---Saltkråkan tycker jag du skall ta som en stor komplimang. Ulf Björlin var nykapande harmoni- och arrangörsmässigt. Har nån gammal Theodorakis-LP med Sven-Bertil Taube med Björlin som arrangör (tror jag) blir sugen på att lyssna på den igen. Det här är mer åt world-music-hållet. Spännande harmonier som alltid i din musik. Snygg orkestrering också. Dags för en platta snart?

--- Slut citat ---
Jo du har nog rätt angående Saltkråkan!
Kul att du gillar det jag knåpar ihop - 1a gången jag liknas lite med world-music - kul
Angående att göra platta så ...... nä inte får jag nåt kontrakt inte !  :lol:

Ha det gott och tack för lyssning
Gurano

clavinova:
Ohoj! Var är den längre versionen? Spelaren i första inlägget går fortfarande bara till 82...

Gillar den ändå ruggigt mycket.

Gurano:

--- Citat från: clavinova skrivet 16.02.2010, 11:08:45 ---Ohoj! Var är den längre versionen? Spelaren i första inlägget går fortfarande bara till 82...

Gillar den ändå ruggigt mycket.

--- Slut citat ---
Konstigt
För spelaren går till 137

Prova igen (du måste kanske starta om explorer???) - för låten är lite annorlunda på slutet.
Om det inte funkar så PMa mig så får du en direktlänk ifall du vill höra :)

Gurano

Kon-Trollet:
mycket njutbart å 'svenskt' på nåt vis - Schaffer gästspelar på SALTKRÅKAN typ!! hahaha :D
skitbra - men oj vad bäst det skulle bli med en stark melodi till !! B)

/Farbror Melker

clavinova:
Nu så, lyssnar från annan dator. Lite överraskande vändning, inte alls vad jag väntade mig. Tycker dock att fortsättning blev bra, även om Båtsmansjazzen tog över lite men efter ett par lyssningar gillar jag det också. Smaksak men jag tycker att basen är lite väl vass, skulle vilja ha den lite rundare i ljudet i det första partiet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion