Forum > Färdiga produktioner
Gurano - Minimalismus
Gurano:
LÅTNAMN: Minimalismus
ARTIST/GRUPP: Gurano
GENRE: -
LÅTLÄNGD: lagom
KOMPOSITÖR: Gurano
PRODUCENT: Gurano
EV. MEDVERKANDE: Clavinova
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Instrument:
Xylofon
Piccolo
Klockor
Stormvind
elgitarr
elbas
Hej
Min yngsta son gick och visslade på en melodi häromdagen, vilken jag tyckte innehöll intressanta ingredienser
så jag utvecklade den lite lite <_<
Är det något att bygga vidare på - tycker ni att jag ska behålla den så här "tunn" och göra den längre eller ska jag göra den "fetare" med fler instrument?
Ha det
Gurano
Gurano:
Tjenis!
Detta lilla stycke var trögt här på KR
men envist kämpar jag vidare...... B)
Nu annan ljudbild med fler instrument
- är det alldeles för enkelt tråkigt?
Ha det gott
Gurano
Gurano:
Tjenis
Ja ni är svåra att locka till hugg (som den gamle fiskaren sa)! :D
Nu har jag lagt på lite elgitarr - börjar förvandlas från minimalismus till maximalismus tror jag.
Guran e nog lite för hög men min tanke är att göra längre å bättre slingor - ville bara först testa att stycket kunde bära en elgura - å det kan det nog tror jag, eller vad tycker ni?
Funkar det?
Tacksam för åtminstone någon kommentar :unsure:
Ha det
Gurano
bjurte:
Prata med dig själv här ?? :P
Tycker att det låter som filmmusik till 'typ' Saltkråkan(innan gitarren dyker upp)
Sedan blir det lite Bluesigare,fast det känns mer som ett Intro,man liksom väntar på att Trummorna ska slå igång låten på riktigt.
Gurano:
--- Citat från: uriah skrivet 14.02.2010, 17:00:09 ---Prata med dig själv här ?? :P
Tycker att det låter som filmmusik till 'typ' Saltkråkan(innan gitarren dyker upp)
Sedan blir det lite Bluesigare,fast det känns mer som ett Intro,man liksom väntar på att Trummorna ska slå igång låten på riktigt.
--- Slut citat ---
Japp av någon anledning har det blivit så?....men man får väl bäst svar om man frågar sig själv ;)
Men du ska ha tack för att du tog dig tid! Saltkråkan - hehe jag e ju känd för att göra barnmusik.
Håller med om att man väntar på att något ska hända - men lyssnaren hålls på halster :)
Vet ännu ingen fortsättning men det kommer nog vad det lider
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida