Forum > Färdiga produktioner

Stajo & the Band - Waiting for you

<< < (3/4) > >>

mahan:
Ojdå, den hade gått mig helt förbi!

En skön stämningsfulle sloware. Allt är väl redan sagt redan om låten, men igen blev jag överraskad av att efter tredje lyssningen så märkte jag att ...inga slaginstrument, ingen rytmsektion. Och då tycker jag att arret är lyckat. Härlig helhet då detta som inte är fyllt av perfektionism utan man får en känsla att det är en live inspelning en varm sommardag på Hembygdsgården.

Wonderful stuff! :)

h. Johan

stajo:
zyan
Gammal goding, låter bra det :). Skita ner ja hur, kanske dista det lite fast jag vågar nog inte ;)

Wernborg
Kanske skulle testa köra ... skall kolla över volymen. Tack för komments :)

karl:
Kalaslåt om en lite för enkel i sin byggnad för min smak...men det som räddar upp det är munspelsmikes sång...en röst som håller internationell klass trots den påstådda förkylningen  :mellow: och visst har jag hört honom bättre men detta är  riktigt bra....kalascollab...tnx fore sharing / karl

Zyan:

--- Citat från: stajo skrivet 10.05.2007, 20:04:56 ---zyan
Gammal goding, låter bra det :). Skita ner ja hur, kanske dista det lite fast jag vågar nog inte ;)

--- Slut citat ---

Njae...inte mer dist...utan mer...överfyllt. Jag tänker på Coldplaypiano, där några toner fyller ut helt. Vet inte riktigt vad man ska kalla det.
Något som introt i denna låt av brosans band, fast lite fylligare:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=430

Ditt piano är för rent och polerat.
Det kan låta skräp om man gör som jag säger, men tror det skulle bli intressant med Mikes röst. Eller så blir det att de slåss på samma utrymme.

Edit: Förtydligande.

stajo:

--- Citat från: Zyan skrivet 11.05.2007, 12:47:22 ---
--- Citat från: stajo skrivet 10.05.2007, 20:04:56 ---zyan

--- Slut citat ---

Njae...inte mer dist...utan mer...överfyllt. Jag tänker på Coldplaypiano, där några toner fyller ut helt. Vet inte riktigt vad man ska kalla det.
Något som introt i denna låt av brosans band, fast lite fylligare:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=430

Ditt piano är för rent och polerat.
Det kan låta skräp om man gör som jag säger, men tror det skulle bli intressant med Mikes röst. Eller så blir det att de slåss på samma utrymme.

Edit: Förtydligande.

--- Slut citat ---

Det kanske är mer komprimerat, tsmalmbe brukar ju veta vad han pratar om... se om jag orkar kika på att, är ju en annan producent som kikar på låten.
För övrigt en mycket snygg låt av din brorsas band :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion