Forum > Färdiga produktioner

Stajo & the Band - Waiting for you

<< < (4/4)

stajo:

--- Citat från: karl skrivet 10.05.2007, 21:13:08 ---Kalaslåt om en lite för enkel i sin byggnad för min smak...men det som räddar upp det är munspelsmikes sång...en röst som håller internationell klass trots den påstådda förkylningen  :mellow: och visst har jag hört honom bättre men detta är  riktigt bra....kalascollab...tnx fore sharing / karl

--- Slut citat ---

För mig är enkelheten svaret på allt ;). Det går igen i allt, arkitektur, design, mjukvaruarkitektur etc. Alltså de rena linjerna, att förenkla mm. Att på ett enkelt men självklart sätt lösa något komplicerat. Filosofiskt värre va  B).
Underbart att ha tillgång till en sådan sångare, då kan man ju egentligen inte skylla på något om låten inte blir bra.
Tack för komments!

Zyan:

--- Citat från: stajo skrivet 12.05.2007, 17:54:32 ---
--- Citat från: Zyan skrivet 11.05.2007, 12:47:22 ---
--- Citat från: stajo skrivet 10.05.2007, 20:04:56 ---zyan
Gammal goding, låter bra det :). Skita ner ja hur, kanske dista det lite fast jag vågar nog inte ;)

--- Slut citat ---

Njae...inte mer dist...utan mer...överfyllt. Jag tänker på Coldplaypiano, där några toner fyller ut helt. Vet inte riktigt vad man ska kalla det.
Något som introt i denna låt av brosans band, fast lite fylligare:

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=430

Ditt piano är för rent och polerat.
Det kan låta skräp om man gör som jag säger, men tror det skulle bli intressant med Mikes röst. Eller så blir det att de slåss på samma utrymme.

Edit: Förtydligande.

--- Slut citat ---

Det kanske är mer komprimerat, tsmalmbe brukar ju veta vad han pratar om... se om jag orkar kika på att, är ju en annan producent som kikar på låten.
För övrigt en mycket snygg låt av din brorsas band :)

--- Slut citat ---

Jag skulle gärna leka producent med denna låt om jag bara hade kunskapen :P
Och sen är min studio inte upplockad för tillfället :(

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion