Forum > Färdiga produktioner
Stajo & the Band - Waiting for you
stajo:
LÅTNAMN: Waiting for you
ARTIST/GRUPP: stajo and the band…
GENRE: Ballad
LÅTLÄNGD: 3.48
KOMPOSITÖR: Staffan J, Harmonika Mike (procenten får vi komma överens om senare ;) )
TEXT: Staffan J,Harmonika Mike - " -
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3
STORLEK: 5 MB
MEDVERKANDE: stajo, Harmonika Mike, Burnin Sven
Hej,hej
Kommer någon ihåg denna?
http://forum.studio.se/index.php?showtopic=26100&hl=
Harmonika Mike sjöng in, spelade munspel, lite små fix i texten plus la på lite nytt efter sista refrängen ovanpå mitt instrumentala slut. Plus att han gjorde en liten förändring i melodiupptakten i refrängen.
Burnin Sven hjälpte till med basen.
Det var nog ett år sedan, jag lät låten ligga i vila för jag hade någon intressent på min version men det drar ut lite på tiden, kunde vara kul att se vad folk tycker om denna version i förhållande till den andra.
Funderar på om det skall vara lite trummor men lite vispigt eller något.
/Staffan
Larsson:
smäktande vackert..när den började väntade jag på att celine dion skulle komma in
,em så kom harmonica mike in istället,och det lyfte verkligen låten
med skönt rosslig röst :)
tycker det mesta funkar perfekt..kanske någon typ av lead/solo instrument på den instrumentala biten,då det låter som att det kompar något!!
great work!!
:)
stajo:
--- Citat från: Larsson skrivet 06.05.2007, 20:55:50 ---smäktande vackert..när den började väntade jag på att celine dion skulle komma in
,em så kom harmonica mike in istället,och det lyfte verkligen låten
med skönt rosslig röst :)
tycker det mesta funkar perfekt..kanske någon typ av lead/solo instrument på den instrumentala biten,då det låter som att det kompar något!!
great work!!
:)
--- Slut citat ---
Hej och tack o allas våra vägnar :)
Jo jag gillar verkligen den värme HMike har i sin röst. Kommer ihåg att han precis var i slutet av en förkylning så den är kanske aningens mer rosslig än vanligt ;)
SYNTH:
Vackert verkligen och välgjort snyggt Staffan funkar bra som det är! :D
Harmonica mike:
Kul att höra denna igen,det var ett tag sedan ;)
Jo det var ju en rätt rejäl förkylning då..Tycker att detta är en fin låt som det var roligt att medverka på.Jag sjunger gärna på nåt annat alster.
Tack Larsson för omdömet om min sång,och tack Stajo för att jag fick vara med..Nu blir det en lyssning till.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida