Forum > Demolåtar
Freddy ft. YNOT - Scars
MacTS:
Skitbra!!!
Jag är väl inte helt förtjust i trummorna, tycker både virvel och kagge är lite höga. Gitarrerna kunde kanse få komma upp lite mer i volym också (eller kanske inte behövs med lägre trummor?).
Jätteskön sång, grymt bra riff och sköna stråkar!
Jag tycker solot funkade bra
freddy:
Fixat i mix två:
-Sänkt hela trumsetet med -1.5dB
-Mindre klick/diskant i kaggen.
-Höjt ynot på sista refrängen, så att han är lika hög som i första. Missade detta i första mixen.
-Sänkt mina körer i slutet, så dom "sitter" bättre.
-Lagt till en liten dissonant stråke i breaket innan vers 2.
-Lagt till halvtons-delay på mainsången, dock tagit bort åttondelsdelayen som jag hade tidigare, tycker det blev bättre och tydligare nu.
-Redigerade felskrivningar i texten :)
-Sänkte en stämma i slutet på vers 1.
Bättre?
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/scars2.mp3[/mp3]
MacTS:
Japp, nu tycker jag att det låter jättebra! (baserat på lyssning i halvkassa lurar på jobbet..)
Kom just på att det låter som Queensryche borde låta nuförtiden med tanke på hur dom verkar vilja låta B)...dock så lyckas du/ni mycket bättre än dom! (ok, Tate har en lite annan röst...men ändå)
Skitbra helt enkelt!
egghuvud:
Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt. :)
freddy:
--- Citat från: MacTS skrivet 20.01.2010, 10:39:50 ---Skitbra!!!
Jag är väl inte helt förtjust i trummorna, tycker både virvel och kagge är lite höga. Gitarrerna kunde kanse få komma upp lite mer i volym också (eller kanske inte behövs med lägre trummor?).
Jätteskön sång, grymt bra riff och sköna stråkar!
Jag tycker solot funkade bra
--- Slut citat ---
--- Citat från: MacTS skrivet 20.01.2010, 11:28:47 ---Japp, nu tycker jag att det låter jättebra! (baserat på lyssning i halvkassa lurar på jobbet..)
Kom just på att det låter som Queensryche borde låta nuförtiden med tanke på hur dom verkar vilja låta B)...dock så lyckas du/ni mycket bättre än dom! (ok, Tate har en lite annan röst...men ändå)
Skitbra helt enkelt!
--- Slut citat ---
Fan vad nice MacTS! Kanske ska fråga Q om dom behöver lite låtar? haha, men deras senare har inte varit mycket att hänga i rockgranen direkt. Jag är ett gammalt fan, det vet du nog. Så det värmer ju extra när du nämner band jag faktiskt gillar.
Bra att det funka bättre i mix 2.
Rock on!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida