Forum > Demolåtar
Freddy ft. YNOT - Scars
freddy:
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:31:39 ---Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt. :)
--- Slut citat ---
Kan inte göra så mycket åt stråkarna är jag rädd, det sitter på redan. 90-tal? Lite osäker på vad det innebär, något exempel på ett typband? :D
Sänkte faktiskt den sista delen där - lost my grip. Ville att den skulle sjunka in lite mer och låta som en kör mer än lead som det gjorde innan. Men det kanske blev sämre...
Tack för kommentar och feedback!
bjurte:
Jorå,nu låter det bättre om trummorna,kanske virveln skulle kunna sänkas pytte pytte lite till.
Ang Gurorna! är det GR3 ellerer 4:an ?? Och vad har du för gitarr/mickar(gillar soundet här(Kompgurorna))
egghuvud:
--- Citat från: freddy skrivet 20.01.2010, 15:14:26 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 20.01.2010, 13:31:39 ---Coolt! sånt här är jag lite svag för. Gitarrerna låter lite tidigt 90-tal men inget fel på det. Ett par små reservationer gentemot körerna som säger huh och hah i början och mitten de låter lite distanta på något vis. Stråkarna är också lite anonyma eftersom de är så reverbererrade. Kanske lite mindre rum på dem så de kommer in i ljudbilden.
Det sista är väl mer en smaksak: Jag gillar inte den där sångeffekten och tycker att dubbningen är lite rörig. Det tar ner helhetsbetyget lite.tycker också att sången borde fram lite. PÅ slutet där på "I lost my grip" så försvinner den nästan helt. :)
--- Slut citat ---
Kan inte göra så mycket åt stråkarna är jag rädd, det sitter på redan. 90-tal? Lite osäker på vad det innebär, något exempel på ett typband? :D
Sänkte faktiskt den sista delen där - lost my grip. Ville att den skulle sjunka in lite mer och låta som en kör mer än lead som det gjorde innan. Men det kanske blev sämre...
Tack för kommentar och feedback!
--- Slut citat ---
Nittiotal som typ Megadeaths Symphoni of destruction eller Rage against the machine, alltså inte i en negativ bemärkelse egentligen utan ganska tungt och rått, fast ändå lite torrt... hmmm njaee jag vet inte förresten. Glöm det jag är nog lite trött i huvudet idag.... :)
Ola:
Wow :wub: låter mums skön låt !
om jag nu ska peta lite :ph34r:
gitarren i slutet hmmmmmm helt rätt men behöver smälta in lite mer i ljudbilden
antingen sänka lite eller trixa in med lite reverb kanske,,
bwf tummar upp!!! gött mos Freddy och Ynot
bra jobbat!
Mvh
freddy:
--- Citat från: uriah skrivet 20.01.2010, 16:57:03 ---Jorå,nu låter det bättre om trummorna,kanske virveln skulle kunna sänkas pytte pytte lite till.
Ang Gurorna! är det GR3 ellerer 4:an ?? Och vad har du för gitarr/mickar(gillar soundet här(Kompgurorna))
--- Slut citat ---
GR4 är det. Men det är en förstärkarmodell som även finns i 3:an. Så det ska nog inte vara någon skillnad där..
Lirar på en ESP LTD H-200(EMG HZ heter mickarna på den), hon ser ut såhär (fast lite mörkare i lacken):
Kul att du gillar soundet!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida