Forum > Demolåtar

Freddy ft. YNOT - Scars

(1/12) > >>

freddy:
Nu var det dags för hårdrock igen.. Symfonisk sådan, med extra allt  :ph34r:

Tog hjälp av ynot denna, fick massa balla tagningar av honom. Sen har jag ändrat lite delar i efterhand med, så jag vet inte om ynot känner igen låten längre :) Ett "skumt" gitarrsolo blev det med.. :) funkar det?

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/Scars4.mp3[/mp3]

Tyck gärna till. Lite konstiga nivåer bitvis märkte jag. Får se vad ni tycker.

Lyrik:

Scars

Now you get defensive
Let's burn in the cleansing fire
Your lies they sing forever
You're Lost within that embrace 

Scars

Enough of your leaching
Don't speak with a tattered tongue
How come you say forever
Thorns, my crown of nevermore

You better heal my...

Scars, Inside of me
Insanity, Scars

Scars, Inside of me
Insanity, Scars

Find - you're half way there
Find - you're ordinary

I've lost my grip
I'm giving in

Fixat i mix två:

-Sänkt hela trumsetet med -1.5dB
-Mindre klick/diskant i kaggen.
-Höjt ynot på sista refrängen, så att han är lika hög som i första. Missade detta i första mixen.
-Sänkt mina körer i slutet, så dom "sitter" bättre.
-Lagt till en liten dissonant stråke i breaket innan vers 2.
-Lagt till halvtons-delay på mainsången, dock tagit bort åttondelsdelayen som jag hade tidigare, tycker det blev bättre och tydligare nu.
-Redigerade felskrivningar i texten :)
-Sänkte en stämma i slutet på vers 1.

Version 3

Ynot har sjungit in dom två sista partierna nu också. Så jag slipper vara ensamen där :) Blev lite mustigare. Han bjöd även på lite schyst ad lib. Vad tycks?

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/Scars4.mp3[/mp3]

Gamla finns fortfarande här:

[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/demos/scars1.mp3[/mp3]

ynot har gjort en video:

Clemens:
He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C

freddy:

--- Citat från: Clemens skrivet 19.01.2010, 16:19:46 ---He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C

--- Slut citat ---

Haha, ja du har nog rätt där. Hårdrock med symfoniska inslag är nog bättre epitet för detta. Så man inte lurar gamla symforockers :D

Tackar annars!

jonnerstone:

--- Citat från: freddy skrivet 19.01.2010, 16:43:15 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 19.01.2010, 16:19:46 ---He..he.."Symfonisk Hårdrock" du vet varför jag småler lite... :D Nåja låter riktigt bra detta..fullt ös härligt...kan nog tycka att den ligger ett snäpp utanför "Symfonisk hårdrock" mer skumma saker krävs för att uppfylla det gamla epitetet tycker jag, lutar mer åt hårdrock....men hur som helst, snyggt lirat och sjunget! /C

--- Slut citat ---

Haha, ja du har nog rätt där. Hårdrock med symfoniska inslag är nog bättre epitet för detta. Så man inte lurar gamla symforockers :D

Tackar annars!

--- Slut citat ---

Du kan få genre här som passar bättre, Emo/Nu-metal med en stor dos Grunge  :lol:

Oavsett genre så var det riktigt rolig lyssning. Lyssande inte på mixtekniska prylar utan på låten som helhet. Och som helhet gick den helt klart hem här i Solna.

Nice!

Micke

freddy:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 19.01.2010, 16:46:55 ---
--- Citat från: freddy skrivet 19.01.2010, 16:43:15 ---

--- Slut citat ---

Tackar annars!

--- Slut citat ---

Du kan få genre här som passar bättre, Emo/Nu-metal med en stor dos Grunge  :lol:

Oavsett genre så var det riktigt rolig lyssning. Lyssande inte på mixtekniska prylar utan på låten som helhet. Och som helhet gick den helt klart hem här i Solna.

Nice!

Micke

--- Slut citat ---

haha, åfan.. är det DET vi lirar? :) :)

nåja, kul att du gillade.  B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion