Forum > Demolåtar

Freddy ft. YNOT - Scars

<< < (3/12) > >>

Eddi:
En tysk chokladförpackning med engelska praliner och väldigt mycket metall i kicklådan men det är ju redan kommenterat - hade jag gillat sån här musik så hade det här varit dunderbra. Nu är jag lite mer traditionell så tre smilisar får den  :D :D :D
Mixen låter kanon BTW

Wernborg:
Fy fan vad bra. Det har allt jag gillar. Måste bara få namedroppa lite...

Zakk Wylde
Freddie Wadling
In flames

Liksom!!!!!!

Gitarrsolot hade ett fult sound och trummorna får gärna låta mer 70-tal istället för klicke-ti-klack. Annars tip-top.

Emulator:
usch, dessa förbannade 70talstrummor  :rolleyes:

Wernborg:

--- Citat från: Emulator skrivet 20.01.2010, 00:22:03 ---usch, dessa förbannade 70talstrummor  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Ok. Fel uttryck.

Ärliga akustiska trätrummor då?

:unsure:

freddy:

--- Citat från: ynot skrivet 19.01.2010, 21:33:31 ---me like bra jobbat freddy

--- Slut citat ---

Kul att du gillar ynot. Tack som fan för sången, du har en grym röst och sjöng in denna riktigt snabbt :)

--- Citat från: Emulator skrivet 19.01.2010, 22:08:41 ---Skitbra detta :)  Versen känns som det absolut bästa, låter elakt och sktiigt. Musiken passar perfekt till ynots taggtrådssång.
Lyssnar i laptop så mixen vet jag inget om :)
Tyckte allt funkar, gitarrutflykter och annat.
Snyggt jobb med rösterna, både sångmässigt, och arrangemang.

--- Slut citat ---

Nice att det funkar. Visst sitter ynot fint i detta, hade inte klarat det utan honom. Grym röst. Tack emu!

--- Citat från: Bass skrivet 19.01.2010, 23:38:18 ---Nu har jag inte lyssnat på en 10000del av dina verk här uppe men av det jag hört så är detta det klart bästa. Verserna är grymt bra och framför allt känns sången brutalt rätt! Själv önskar jag att sången var mer "in the face" och klistrad upp i nyllet. Tror verkligen det skulle vara kanonsnyggt. Nog för att det låter bra så här också men.. =)

--- Slut citat ---

Haha, så många verk är det inte.. Inte här iaf. :) Det är bara en bråkdel av all musik jag gör som jag postar. Kul att sången funkar, lite mindre reverb kanske? För att få fram den? Kanske kan prova det iaf. Tack!

--- Citat från: Eko skrivet 19.01.2010, 23:39:26 ---En tysk chokladförpackning med engelska praliner och väldigt mycket metall i kicklådan men det är ju redan kommenterat - hade jag gillat sån här musik så hade det här varit dunderbra. Nu är jag lite mer traditionell så tre smilisar får den  :D :D :D
Mixen låter kanon BTW

--- Slut citat ---

hehe, intressant kommentar :) Tack Eko. Kul att mixeriet funkar även för dig!

--- Citat från: Wernborg skrivet 20.01.2010, 00:17:53 ---Fy fan vad bra. Det har allt jag gillar. Måste bara få namedroppa lite...

Zakk Wylde
Freddie Wadling
In flames

Liksom!!!!!!

Gitarrsolot hade ett fult sound och trummorna får gärna låta mer 70-tal istället för klicke-ti-klack. Annars tip-top.

--- Slut citat ---

Ja, vi sa det jag och ynot, den där wernborg är sällan riktigt nöjd.. så vad är det han gillar? Sen tog vi och satte ihop alla dessa influenser till en enda stor rockgryta och krydda efter behag. :)

Nej, men skoj mannen. Får se om jag tonar ner trummorna lite, kan nog funka med lite mindre klick i baskaggen.

Solot och soundet föll sig inte riktigt på plats heller kan jag tycka. Får fundera lite, wahwah känns spontant som något som skulle tillföra något :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion