Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marre, Steamman- Twilight
Dividend:
TWILIGHT
OK, ny version! Kjelle har lagt gitarr!
De lama synthrösternas ord är tagna slumpmässigt från Baudelaires "Flowers of Evil"; byts nog ut mot riktig mänsklig röst sen..
Vi är nästan klara, berätta gärna vad som kan förbättras, eller vad som är bra i detta läge :)
/Per
equality:
Mäktig upplevelse. Jag har svårt att komma med konstruktiv kritik. Det låter väldigt färdigt men antar att sång skall in på de räckor som låter komp? Gitarrpåläggen är ju hur säkra och snygga som helst. Mixen klanderfri i mina öron. Kul att höra hur du väl du tar dig fram i detta modernare sound.
Eddi:
Mest ett tekniskt inlägg nu då. Jag tycker kompguran ska upp mer volymmässigt överlag och sologuran dras med en hel del knaster mest märkbart vid 300 - 315 ca
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 01.02.2010, 00:40:01 ---Mest ett tekniskt inlägg nu då. Jag tycker kompguran ska upp mer volymmässigt överlag och sologuran dras med en hel del knaster mest märkbart vid 300 - 315 ca
--- Slut citat ---
Helt rätt. Det fixas.
--- Citat från: equality skrivet 01.02.2010, 00:33:10 ---Mäktig upplevelse. Jag har svårt att komma med konstruktiv kritik. Det låter väldigt färdigt men antar att sång skall in på de räckor som låter komp? Gitarrpåläggen är ju hur säkra och snygga som helst. Mixen klanderfri i mina öron. Kul att höra hur du väl du tar dig fram i detta modernare sound.
--- Slut citat ---
Antingen sång eller piano ellern åt skall in till kompet. (Sång har förtur.)
Tack!
hogge:
--- Citat från: Dividend skrivet 24.01.2010, 09:26:24 ---Skall tillägga att jag inte skäller på nån person, eller på dig Hogge.
--- Slut citat ---
Öhhh.. "Skäller inte på nån person, eller Dig Hogge".. Hehe.. And what am I?
Jag vet att Du gärna ser mig som ett sexobjekt Divident, men jag är ändå en person...
:P
--- Citat från: Dividend ---Tänk om jag började tjata om att du, Hogge borde spela fiol istället! "Ta nu och spela på fiolen, för jag fattar inte vad som är bra med ditt sätt att skapa musik!"
--- Slut citat ---
Hmm.. Det där har Du någ missuppfattat lite.. :huh:
Det borde stå helt klart att jag tycker att Din musik är välgjord & välarrangerad. Men sen har jag, i mina inlägg, lagt till att det inte är den typ av musik som jag personligen lyssnar på. Detta i syfte att klargöra att mina kommentarer kan vara helt uppåt väggarna!
För övrigt så är det massor av människor här på KR som inte förstår sig på den musik jag gör.. De tycker mest att det skramlar..
Satans bonnläppar :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida