Forum > Färdiga produktioner

Dividend, Marre, Steamman- Twilight

(1/13) > >>

Dividend:
LÅTNAMN: Twilight
ARTIST/GRUPP: Dividend, kjelle, maria
GENRE: Ecclectisk electrisk?
LÅTLÄNGD: 7:50
KOMPOSITÖR: P-E (allt) förutom gitarrsolon och ett gurakomp (kjelle)
PRODUCENT: P-E
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009-2010
FORMAT: mp3

Jag mixar om den här lite proffsigare idagarna, tänkt ut ett sångparti för Marre, i partiet där gitarrerna maler på lite för länge, ska de dämpas och Marre in :)

Inför nya versionen kan ni lyssna på:
ver100206 FINAL4! (a)
;)

Light Head:
Kul!

Klart spännande och jag vet inte riktigt hur jag skall beskriva mina åsikter,, för det som är lite "kaotiskt" och som jag direkt vill rätta till är ju samtidigt just det som gör kompositionen spännande.

Men om jag försöker beskriva så skulle jag vilja jämna till "melodierna" och göra dem med mainstream.

Men detta vill jag höra mer av!!

Bra jobbat

bjurte:
Kan nog bli bra det där,en del spännande brytningar och oväntade inslag,fast den där baskaggen som drar i väg i kulsprutetempo Njae.. :huh:

Tokai:
Intressant blandning mellan klassikt, hårdrock och techno. Baskagge-kulsprutan ligger inte riktigt i takt med rytmen, tycker jag. Själva kompositionen känns ju rätt så ofärdig men kan bli nåt stort om de olika delarna utvecklas och integreras bättre. Tyckte meddetsamma att det lät som filmmusik. Keep om the good work, som man säger

Dividend:
Tack Tokai, blir en fortsättningen på dennna, när jag skaffat mig mer idéer och så, namnet på låten blir det luddiga "THe mind of the overman". Och den fulle kinesen skall återkomma och hålla tal (såvida inte Kenta K kommer och klagar indignerat inom 4 minuter), på engelska nåt av Baudelaire från The flowers of evil, ELLER så ber jag nån tjej snacka. Gärna nån som kan franska. Låt mig tänka...

uriah: bassprutan skall bort , försvinna faktikst :) Tack skall du ha!

LH: Tack! JA, det är ju inte tänkt att vara mainstream, så kul att du tyckte det lät spännande!

Kanske använder nån lätttillgänglig melodi häri, men inte säkert. Längre fram

TAck!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion