Forum > Färdiga produktioner
Dividend, Marre, Steamman- Twilight
Eddi:
Hallå där
Riktigt bra detta utökade stycke. Bra fasningar mellan olika teman och bra ljud överlag - dock två små synpunkter - pianisten runt 200 häver sig på tangenterna lite för tungt det skär lite i öronen. Gitarristen vid 400 ska kanske låta sådär men det känns som han har kommit in i fel gig på nåt sätt det är ju inte ens rätt ackord. Men om det ska funka som en wake-up så är det ju inte fel ändå.
equality:
Vannurå? Helt nytt sound från dig!? :blink: Det var förvånande. :rolleyes: Bitvis tunggung. Kanske lite för trött i huvvet för att skriva något konstruktivt men jag tycker detta är en tilltalande mosaik. Kul att du utvecklar ditt komponerande för det tycker jag du har gjort med detta nya sound. Elgitarren låter bra utom i slutet där den dominerar för mycket. Jag tycker också du skall fortsätta i denna genre. Det gör du bra men jag får nog återkomma och lyssna igen. [off-topic]Tack för hälsningen på Facebook förresten. Värst vad du tog i! :D Jag är nästan aldrig inne där på FB och har helt f-ckat upp detta med födelsedagsdatum! Tack i a f! :wub: [/off-topic]
asti:
Ja, man känner sig hemma direkt - samma lugna, vemodiga, vackra och smekande tongångar som man vant sig vid från Dividend! Man kan se framför sig Elof Ahrle i en gammal svart-vit film, som slår gräset på en fäbodvall, medan kvinnorna smörjer kråset i byns nyrenoverade bodega, tittandes på Tipsextra. :wacko:
Nä, det här var nytt och spännande - för tankarna lite till Mike Oldfields sätt att göra musik!
Detta skulle säkert lämpa sig utmärkt som filmmusik, som någon var inne på.
Jag hör en hel del distorsion vid 224-225 sekunder! Kanske är mina hörlurar....?
Den distade gitarren är fräck, men känns lite otajt på några ställen.
Kul att du testar lite annat!
/Asti
Dividend:
Tack för åsikter :)
Svarar er individuellt senare ikväll, eller den närmsta tiden ;)
Tankade upp NY VERRE! Finns i första inlägget!
OK, formen för låten är bestämd. Nu skall bara (riktig) gitarr läggas och det ser vi fram emot
Så i och med det lägger jag upp NYA VERSIONEN för tyckande och kloka råd...
Låter fan grymt bra nu...
/Per
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 24.01.2010, 12:01:13 ---Hallå där
Riktigt bra detta utökade stycke. Bra fasningar mellan olika teman och bra ljud överlag - dock två små synpunkter - pianisten runt 200 häver sig på tangenterna lite för tungt det skär lite i öronen. Gitarristen vid 400 ska kanske låta sådär men det känns som han har kommit in i fel gig på nåt sätt det är ju inte ens rätt ackord. Men om det ska funka som en wake-up så är det ju inte fel ändå.
--- Slut citat ---
Tack Eddi. Sänkte pianot. Ja gitarren låg utanför tonarten här och var under "pianosolot", bett gitarristen steamman hitta på ett riff, så anpassar jag pianot efter det. Resten av låten är väl typ klar förutom riktig gitarr då...
--- Citat från: equality skrivet 24.01.2010, 14:01:45 ---Vannurå? Helt nytt sound från dig!? :blink: Det var förvånande. :rolleyes: Bitvis tunggung. Kanske lite för trött i huvvet för att skriva något konstruktivt men jag tycker detta är en tilltalande mosaik. Kul att du utvecklar ditt komponerande för det tycker jag du har gjort med detta nya sound. Elgitarren låter bra utom i slutet där den dominerar för mycket. Jag tycker också du skall fortsätta i denna genre. Det gör du bra men jag får nog återkomma och lyssna igen. [off-topic]Tack för hälsningen på Facebook förresten. Värst vad du tog i! :D Jag är nästan aldrig inne där på FB och har helt f-ckat upp detta med födelsedagsdatum! Tack i a f! :wub: [/off-topic]
--- Slut citat ---
Tack Eq. Gitarren är fixad på slutet. Riktig kommer snart.
Genren kommer utökas under året ;) Finns ju redan "Succubi" för några veckor sen? Går i samma stil.. Med marre på sång och sammer gitarrist som kommer på denna.
Och det kommer nytt i "gamla" genren också..
Återkom när du vill, ny mix sen igår i första inlägget!
--- Citat från: asti skrivet 24.01.2010, 16:25:41 ---Ja, man känner sig hemma direkt - samma lugna, vemodiga, vackra och smekande tongångar som man vant sig vid från Dividend! Man kan se framför sig Elof Ahrle i en gammal svart-vit film, som slår gräset på en fäbodvall, medan kvinnorna smörjer kråset i byns nyrenoverade bodega, tittandes på Tipsextra. :wacko:
Nä, det här var nytt och spännande - för tankarna lite till Mike Oldfields sätt att göra musik!
Detta skulle säkert lämpa sig utmärkt som filmmusik, som någon var inne på.
Jag hör en hel del distorsion vid 224-225 sekunder! Kanske är mina hörlurar....?
Den distade gitarren är fräck, men känns lite otajt på några ställen.
Kul att du testar lite annat!
/Asti
--- Slut citat ---
hehe :) Tack! Har försökt fixa nivåerna nedåt överlag, kanske dina lurar ;) Men ev distortion borde vara borta nu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida