Forum > Färdiga produktioner
Burnin Sven - Mommas Buick
mahan:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 05.05.2007, 19:50:21 ---Tack för bra input Mahan jag gör kanske nåt mer för att få det lite mer mixat men jag får ju ändå göra om det sen när allt är på så jag lägger nog inte ner så mycket mer tid på den just nu. Jag tror inte det är så mycket reverb faktiskt lite i Guitar Rig och pyttelite på sången och trummorna det är nog overheadmickarna som spejsar till det lite. Det som jag bekymrar mig mest över just nu det är att basen låter för taskigt så det ljudet måste jag få till så det är klart inför the final cut :D.
Göran
--- Slut citat ---
Jasså basen ställer till det för dig! :o
Den tyckte jag att funkade bra, ok nu när du nämner det så...nu e de ju så att alltid hittar man nånting att bättra på, men nånstans ska gränsen dras, får int vara för "småpetig", detta alltså gäller mig!
Like mams pork and beans!
Lyssnat igen några gånger, very nice sångröst har du, mycket mjuk o fräsh!
Och gitarrspelandet sitter som handsken.
Fixa mixet o du har en rackabajsare till låt här! :)
h. Johan
Burnin Sven:
Tackar Johan kul att du gillar den jag hoppas att den blir riktigt ok när den är klar. Nu väntar jag bara på att Ron nr.1 ska sjunga in sitt förslag på melodin och framför allt komma med förslag på refrängen som Ron nr.2 som har skrivit texten inte riktigt gillar. Jag kan väl oxå tycka att jag inte fick till det riktigt där men det är ju svårt att ändra på nåt som man har levt med. Inte för att jag inte vill utan för att min fantasi tryter lite och ärligt talat så kanske man är lite trött på låten :D har arbetat med den från och till under 1,5 år ca. och försökt komma på en refräng som Ron nr.2 kunde tänkas gilla.
Det är väl lite så att textförfattare på the Muses Muse där jag kom i kontakt med Ron1 och Ron2 givetvis har en idé om hur låten ska låta men många av dom kan knappt spela och har ingen koll på inspelning och produktion så dom tror att det är skitlätt att ändra om lite hur som helst :D. Nåväl det blir nog bra till sist. Jäkla fint ljud du hade på din rock gitarr är det pluggin eller riktig förstärkare?
Göran
mahan:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 05.05.2007, 21:20:21 ---Tackar Johan kul att du gillar den jag hoppas att den blir riktigt ok när den är klar. Nu väntar jag bara på att Ron nr.1 ska sjunga in sitt förslag på melodin och framför allt komma med förslag på refrängen som Ron nr.2 som har skrivit texten inte riktigt gillar. Jag kan väl oxå tycka att jag inte fick till det riktigt där men det är ju svårt att ändra på nåt som man har levt med. Inte för att jag inte vill utan för att min fantasi tryter lite och ärligt talat så kanske man är lite trött på låten :D har arbetat med den från och till under 1,5 år ca. och försökt komma på en refräng som Ron nr.2 kunde tänkas gilla.
Det är väl lite så att textförfattare på the Muses Muse där jag kom i kontakt med Ron1 och Ron2 givetvis har en idé om hur låten ska låta men många av dom kan knappt spela och har ingen koll på inspelning och produktion så dom tror att det är skitlätt att ändra om lite hur som helst :D. Nåväl det blir nog bra till sist. Jäkla fint ljud du hade på din rock gitarr är det pluggin eller riktig förstärkare?
Göran
--- Slut citat ---
HAr nog en liten Roland CUBASE 30, men bor i radhuslägenhet så det finns ingen möjlighet att köra stärkare o mic, alltså blir det ju pluggar,Amplitube o ROCK AMP LEGENDS. Testar just nu oxo Waves produkter. På inköpslistan finns oxo VG-99. Så nog får man hyfsde sound med oxo med <line in>. En jäkla massa skruvande förstås.
Fattar inte riktigt detta med Ron1 o 2, nån helt utomstående som sjunger med egen text? eller..hur funkar det. Släng fast en PM om du int orkar reda ut det här!
Lycka till med låten :)
h. Johan
Hellpig:
Hehe, sån här musik brukar jag undvika men nu har jag lyssnat så jag får stå mitt kast. Panorering låter lite skum i min lyssning, om det nu är panorerat. Det är kanske avsaknad av panorering som gör det... Känns som du hade behövt lite mer instrument i låten, det blir lite fattigt med bara bas, drums o en gitarr. En slide och en fiol hade kanske gjort det mer fullständigt.
Burnin Sven:
Tackar Hellpig fiol vore fint men inte slide hellre banjo och mandolin då, finns det såna lirare här det vore fint i så fall.
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida