Forum > Färdiga produktioner
Burnin Sven - Mommas Buick
mahan:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 05.05.2007, 04:12:08 ---OK gjorde ett test till men det blev lite fel ändå på basen så det blir nog lite mer fix och förhoppningsvis ny uppladdning i morgon kväll. Vill få till grund demon ok så det finns nåt att jobba på. Ha det bra försöker svara tillbaka på låtar här så fort jag kan.
Göran
--- Slut citat ---
:) :) :) :)
Burnin Sven:
Kanske funkar ändå kom just på att det finns bas och treble på mina gamla ånghögtalare från typ 1850 eller nåt så here it comes one more time. Kort sagt det skulle vara jäkla skönt att ha en någorlunda väljudande demo att jobba utifrån.
Göran
mahan:
Låten e fortfarande perfekt, men...
Vet ju inte hur du mixar in gitarren o sången, men dom e lixom i skilda rum nu, om du förstår hur jag menar :)
Gitarren har sin verb, sången har en egen verb och trummorna egen verb, oj jag vet inte hur jag skall förmedla min point, men testa en torr version, utan verbar, bara panorering, så får jag höra.
Vill ju int bara vara en besvärlig lyssnare :)
mahan:
--- Citat från: mahan skrivet 05.05.2007, 04:43:04 ---Låten e fortfarande perfekt, men...
Vet ju inte hur du mixar in gitarren o sången, men dom e lixom i skilda rum nu, om du förstår hur jag menar :)
Gitarren har sin verb, sången har en egen verb och trummorna egen verb, oj jag vet inte hur jag skall förmedla min point, men testa en torr version, utan verbar, bara panorering, så får jag höra.
Vill ju int bara vara en besvärlig lyssnare :)
--- Slut citat ---
EDIT: alla instrument och sången e väl gjorda, frågan är alltså att få dem i samma rum :)
På samma sätt som i "Where a heart can fly"
Burnin Sven:
Tack för bra input Mahan jag gör kanske nåt mer för att få det lite mer mixat men jag får ju ändå göra om det sen när allt är på så jag lägger nog inte ner så mycket mer tid på den just nu. Jag tror inte det är så mycket reverb faktiskt lite i Guitar Rig och pyttelite på sången och trummorna det är nog overheadmickarna som spejsar till det lite. Det som jag bekymrar mig mest över just nu det är att basen låter för taskigt så det ljudet måste jag få till så det är klart inför the final cut :D.
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida