Forum > Färdiga produktioner
Burnin Sven - Mommas Buick
Burnin Sven:
Tjena mr. E tackar jo det skulle sitta som en keps med fiol och banjo men den enda jag känner som kan lira lite banjo är Janne Strindberg och jag vet inte om han har tid eller vill eller om jag kan spela in banjo nåt bra för den delen eller om han har nån nu för tiden. Vi får se, jag har ett akustiskt intro som nog åker dit om det funkar vill säga.
Göran
Toby:
Svänger bra! Brukar inte lyssna på denna genren och reagerar på reverbet på sången som dränker orden tyvärr. Allrahelst i början. (Tyckte att du sjöng på franska!) :P En bättre artikulation hade höjt låten. Gillar gitarrspelet. Refrängen kommer inte fram riktigt och allt tuffar liksom på och man vet inte riktigt var man är. Gör något på reffen så strukturen blir tydligare. Versen är riktigt skön med ett gott sväng.
Mvh
Toby
Burnin Sven:
Tjena Toby som jag skriver inledningsvis och även flera gånger i tråden så har jag en jänkare på sång på gång så förhoppningsvis löser den biten sig. I övrigt så håller jag inte alls med faktiskt :D och ännu en gång jag gillar reverb och tycker inte att det i det här fallet dränker nånting om jag ska vara ärlig. Låter helt ok i mina lurar och i mina monitorer. Det är nog bara så att musikmakare i allmänhet inte gillar reverb men det gör jag faktiskt så man får nog get used to it som dom säger over där :D när det gäller musik som jag gör.
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida