Forum > Färdiga produktioner

Burnin Sven - Mommas Buick

<< < (4/5) > >>

Larsson:
skönt & lätt sväng,du har skön röst låter lite som primal scream,alltså rösten det finns en förkyld känsla i rösten,som är bra,gillar åxo trumljudet tycker du lyckats bra med det flera andra låtar jag hört med dig..du får mig faktiskt att fundera på EZ en extra gång!
jag har haft allregi mot ez när det är uppenbart,vilket det inte är i det här fallet!

skön låt,och bra jobbat!! :)

ps. jag bara utgår från att det är ez..om det nu är det..vilket set är det?

Burnin Sven:
Nej nej Larsson det här är Livedrumsonweb.com Rasmus om jag inte minns fel the real thing alltså. Han kom in på Studios forum och promotade sin online tjänst och gjorde en gratis grej åt mig på den här låten. Mycket trevlig och proffsig man jag hade spåren dan därpå. Har klippt ganska mycket i materialet iom. att jag har ändrat i låten. Proffsig som han är så fanns det så mycket variation i spelet så att det funkar skapligt ändå. Blir det bra så kommer jag att köpa ett riktigt komp till den färdiga låten. Tror han ville ha en femhundring eller nåt om det inte skulle bli skiva förståss då gäller andra premisser kan jag tänka. Men jätte tack ändå för det var fan nog det svåraste i meckar väg som jag har gjort uj så fult riktiga trumspår kan låta oprocessade så det var en hård match. Inte helt i hamn ännu så inför final mixen så blir det nog en dust igen är jag rädd.
Göran

Fidden:
Skriver utan att ha läst igenom kommentarerna innan mig, så ursäkta eventuella upprepningar.

För det första är låten fortfarande riktigt skön.
Det jag inte gillar är reverbet på sången. Hälften hade nog varit tillräckligt. Sen känns det lite som att basen stjäl utrymme från sången i frekvensutrymmet. Hade gärna velat ha lite basigare bas liksom, skulle kanske göra sången lite tydligare och hela låten lite mer gungig.

Burnin Sven:
Tja Fidden tack för bra synpunkter ungefär så vill jag att det ska låta sen när det blir dax. Reverb på sången :D njaaa du vet hur det är med mig och reverb det ska vara mycket hehe. Det blir nog mindre sen i finalmixen men börjar det låta torrt och studio då är det stopp och så åker det dit igen :D.
Göran

equality:
Skön låt som jag hört tidigare. Nivåerna tycker jag är ok. Reverbet på sången kan minskas om sagt. Panoreringen funkar för mig. Basen kanske lite svag eller kunde vara lite snärtigare kanske. Jättebra låt väl värd att göra klar. Bluegrass-stuket med fiddle och banjo?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion