Forum > Demolåtar

Dividend - The red herring Ray (Sve: "Fiskarna hoppar uppströms")

<< < (9/11) > >>

Dividend:
SAtt och drömde ihop något. GJorde lite ändringar alltså.. .Söker sångare/sångerska och text :)

Bara ett parti som skall bort, annars klart!

Ge gärna tankar och andra visdomsord..
/Per

Light Head:
Nu skall vi se,, jag är lite extra gnällig i dag. Har brutit tån och någon j-a idiot har dumpat sin bil mitt i en korsning i vårt område. Eftersom man kan köra runt så är det enligt polisen "inget polisiärt ärende"...  Bilen är inte anmäld stulen, ägs av en "känd" person vars register inte kan anses vara något annat än riktigt dåligt för samhället.

Det finns element i stycket som är bra, många små partier som är riktigt sköna, men jag tycker att det blir lite stolpigt pianospel här och där.

En sammanfattning,, detta är en intresant blandning av Chopin och Bellman.

Det är lite för tyst på de tystare partierna.

Någon ljus kvinnostämma hade gjort underverk oxo! Några pianotoner känns lite småsura. Stråkarna följer lite för enkelt med i pianomelodin.

Jäklar vad gnällig jag känner mig.

Dividend:
Tjena LH..
Bryta tån är inte roligt..  Mitt stycke förbleknar i betydelse inför alla onda tår på jorden :)

Ja, lite för mycket dynamik, skall testa kompressor på allt. EN lätt sån.

Skall testa nåt sopran-stuk här. Det finns noter som är lite "falska" men tillhör skalan.. De stör inte mig, för det ingår i storyn liksom, om vi tänker på samma noter.
Stråkarna kunde utvecklats lite mer.

Bra synpunkter!

equality:
Det är smäktande vackert om än lite trevande och med en dynamik som bär ditt signum Divid. Kolla in pianoackordet vid  00:50, kommer lite tidigt i takten? Snygga crescendon men kanske väl starkt ibland? Jag får nu som oftast inre bilder av filmiska naturscenerier.

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 14.01.2010, 12:49:48 ---Vackert Per
Jag hör en varm värmländsk fortsättning på detta med mycket ljusa melankoliska toner, bilden är en bäck där fiskarna hoppar uppströms. (hoppas det blir så)

--- Slut citat ---
Låter för mig också som en vårflod, där fiskarna hoppar uppströms, s.k. leap-sill, röda av ansträngning över att behöva hoppa uppströms!
Jättefint pianospel och sprittande tongångar, som förväntansfullt börjar tina våra nedisade vårkänslor!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion